رئیس اداره حفاظت محیط زیست خوی از تلاش برای ثبت غار علی شیخ این شهرستان در فهرست آثار طبیعی ملی خبرداد.
کد خبر: ۷۲۹۷۸۰
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲ 30 March 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی جبرئیل قلی پور   اظهارکرد: ۵ نوع گونه خفاش در غار علی شیخ خوی وجود دارد که ۲ گونه از آن در زمره خفاش های در معرض انقراض اند که با ثبت غار علی شیخ در ردیف غارهای ملی طبیعی ۲ گونه خفاش نادر از خطر انقراض نجات می یابند.
 
وی با بیان اینکه درصددیم امسال این غار را در ردیف غارهای طبیعی ثبت ملی نماییم تصریح کرد: با ثبت این غار درجه حفاظتی اش ارتقا یافته و در نتیجه از انقراض این گونه خفاش های نادر جلوگیری می شود .
 
قلی پور افزود: دو نوع از این گونه نادر خفاش ها در سطح کشور فقط در غار علی شیخ وجود دارد .
 
رئیس اداره محیط زیست خوی همچنین ازاحیای آبشخورها و احداث آب انباربرای ذخیره نزولات آسمانی در منطقه حفاظت شده مراکان خبرداد و گفت : امسال برای ایام گرم و کم آب سال در صدد هستیم با احداث این آب انبارآب مورد نیاز گونه جانوری این منطقه را تامین نماییم .
 
وی ادامه داد : در حال حاضر ۱۴۰۰ قوچ و میش و۳۴۱۵کله بز در منطقه مراکان نگهداری می شوند که نسبت به مشابه سال قبل از افزایش ۲۰ درصدی برخوردار هستند .
 
قلی پور همچنین از آمادگی برای روز سیزده بدر خبرداد و گفت : با همکاری این اداره و شهرداری خوی  در ۵ نقطه شهر کیسه زباله های از نوع تجزیه پذیر  و بروشورهای هشداری های زیست محیطی بین مردم توزیع خواهد شد .


انتهای پیام

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار