معاون خدمات شهری شهرداری اهواز:
معاون خدمات شهری شهرداری اهواز گفت: تا کنون در هیچکدام از محلات شهراهواز مشکلی را نداشتیم اما برخی محلات مانند معین‌زاده و چنیبه و خنیبه در معرض آبگرفتگی هستند و توصیه ما این است که از ترددهای غیر ضروری جلوگیری شود تا شاهد ترافیک سنگین نباشیم.
کد خبر: ۷۳۰۵۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷ 02 April 2019

علیرضا عالیپور در  ضمن اشاره به سیل روزهای اخیر، اظهار کرد: خوشبختانه تاکنون مشکل حادی را در اهواز نداشتیم و تمام شرایط به صورت عادی در جریان است؛ همانطظور که قبلا اعلام کردیم در صورت بالا آمدن تراز آب رودخانه بخشی از جاده‌های ساحلی که در مجاورت رودخانه کارون هستند در زیرگذرهای شرقی و غربی دچار آبگرفتگی می شدند که این اتفاق رخ داد و شاهد آبگرفتگی در بسیاری از زیرگذرها بودیم.

وی افزود: بخشی از باند جاده زیر آب رفته که با تلاشی که همکاران ما دارند مهار خواهد شد؛ در سایر نقاط شهر اهواز به صورت جدی مشکلی نداریم اما در برخی محلاتی که در مجاورت رودخانه هستند و بعضا به صورت غیرمجاز مسکونی شده و یا حتی سابقا روستا بوده است ممکن است تا حدودی شاهد آبگرفتگی‌های موضعی باشیم.

عالیپور عنوان کرد: تاکنون در هیچ کدام از محلات شهر اهواز و حتی آن دسته مناطقی که در مجاورت رودخانه هستند مشکلی را نداشتیم؛  برخی محلات مانند کوی معین‌زاده و روستاهای چنیبه و خنیبه در معرض آبگرفتگی هستند اما در سایر نقاط شهر اهواز مشکلی نداریم؛ پیش‌بینی ما این بود که شاهد ترافیک سنگینی باشیم که خوشبختانه ترافیک کاملا روان است و دلیل آن عمل کردن مردم به توصیه‌ها و جلوگیری از ترددهای غیر ضروری است؛ بنابراین تردد به صورت کاملا عادی در جریان است.

وی افزود: شرایط تردد روی پل‌ها کاملا عادی و به صورت روزمره در جریان است اما زیرگذرها را که پیش‌بینی می کردیم احتمال آبگرفتگی در آنها وجود دارد مبنی بر مصوبات ستاد مدیریت بحران مسدود کردیم؛ تنها توقع ما از همشهریان این است که از توقف غیرضروری روی پل‌ها که غالبا برای گرفتن عکس یا تماشای مناظر زیبای سواحل کارون است خودداری کنند؛ توصیه دیگر ما این است که از اسکان در مجاورت رودخانه به علت غیرایمن بودن و عدم تخمین درست حجم آب بالا آمده پرهیز کنند.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز گفت: همشهریان اخبار سیل را به‌صورت موثق از رسانه‌های رسمی پیگیری کنند؛ در فضای مجازی ممکن است شایعاتی منتشر شود که به تبع آن همشهریان را مضطرب کند اما توجه نکنند و شرایط کاملا عادی است اما ممکن است در آینده در اثر بالا آمدن دبی آب رودخانه بخش‌های دیگری از جاده ساحلی ما به صورت موضعی زیر آب رود اما در کل شهر، اکیدا با مشکل خاصی مواجه نخواهیم شد.

وی در پایان افزود: در صورتی که بارندگی اتفاق بیفتد امکان بالازدگی مجاری دفع فاضلاب در برخی نقاط وجود دارد که ما در جهت مقابله با این مشکل کل مجاری را تخلیه خواهیم کرد.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار