معاون وزیر آموزش و پرورش:
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: همواره در وزارت آموزش و پرورش سعی کرده‌ایم تا اهدافمان منطبق با شاخص‌های قرآنی باشد.
کد خبر: ۷۳۲۸۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۹ 07 August 2015
حمیدرضا کفاش در مراسم افتتاحیه سی و سومین مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان سراسر کشور که در اردوگاه ثامن الحجج(ع) مشهد برگزار شد، اظهار کرد: قرآن به هیچ حزب و جریانی تعلق ندارد بلکه متعلق به تمام انسان‌ها است.

وی افزود: افراد بسیاری در گذشته و پس از انقلاب جلوی توپ و تانک دشمن رفتند تا عزت قرآن و انقلابی که مبتنی بر آن بود خدشه‌دار نشود.

کفاش تاکید کرد: وزارت آموزش و پرورش تمامی امکانات مورد نیاز را در اختیار دانش‌آموزان قرآنی کشور می‌گذارد و بر اساس تاکید مقام معظم رهبری بر اهیمت آموزش و پرورش در شکل‌گیری فرهنگ جامعه تمام تلاشمان را برای گسترش فرهنگ قرآنی در بین دانش‌‌آموزان می‌کنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برگزاری بخش آوایی سی و سومین مسابقات قرآن دانش آموزی کشور در مشهد مقدس یک افتخار است که نصیب دانش‌آموزان شده است، گفت: لحن قرائت قرآن بر دل انسان اثر می‌کند و سبب انس‌گیری با آن می‌شود به همین دلیل مقام معظم رهبری بر لحن قرائت قرآن تاکید می‌کنند.

وی با بیان اینکه توسعه فعالیت و اخلاق قرآنی در بین دانش‌آموزان در راس اهداف آموزش و پرورش است، گفت: حفظ قرآن یک کار انفرادی نیست و این ترویج آن است که ثواب را تبدیل به کمال می‌کند، همچنین حفظ قرآن یک کار گروهی است و تکثیر حافظان در مدارس باید در دستور کار دانش‌آموزان حافظ قرار بگیرد.

کفاش با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر فراگیری حفظ قرآن در کشور به ویژه دانش‌آموزان یادآور شد: مقام معظم رهبری تاکید دارند تا زمینه حفظ قرآن در سنین پایه فراهم شود که آموزش و پرورش نیز راستای فعالیت‌های خود را در این زمینه قرار داده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید که اخلاق و رفتار برپایه قرآن بنا شده است، توجه خاصی به قرآن در تمامی امور می‌شود، افزود: دولت تدبیر و امید تمام فعالیت‌های خود را چه در داخل و چه در خارج از کشور با شاخص‌های قرآنی منطبق می‌کند.

لاله افتخاری عضو فراکسیون قرآن و عترت مجلس در ادامه این برنامه گفت: هدف اصلی فراکسیون قرآن و عترت در مجلس تحقق تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در کشور در راستای سخنان مقام معظم رهبری است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برگزاری این مسابقات در مشهد مقدس می‌تواند بار روحی خوبی را برای شرکت‌کنندگان به‌وجود می‌آورد و به‌مسئولان قرآنی کشور افتخار می‌کنیم که توانسته‌اند به این زیبایی برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهند.

وی تصریح کرد: خدمت به قرآن و سر سفره آن بودند افتخار بزرگی است که نصیب هر فردی نمی‌شود و باید جوانان که در این دوره از مسابقات حضور دارند قدر برکتی که شامل حالشان شده است را بدانند.

افتخاری با اشاره به‌وظیفه مجلس در قبال ترویج قرآن کریم در کشور خاطرنشان کرد: همکاری و همفکری وزارتخانه‌ها با مجلس در مسائل مختلف منجر به موفقیت می‌شود و وزارت آموزش و پرورش و شورای اسلامی می‌توانند همکاری خوبی برای ترویج قرآن کریم داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار