آیت الله مجتهد شبستری:
نماینده ولی فقیه در استان و خطیب نماز جمعه تبریز اظهار کرد: ملت هرگز اجازه بازرسی از نهاد های نظامی را به بیگانگان نخواهد داد.
کد خبر: ۷۳۲۹۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۲ 07 August 2015

به گزارش تابناک تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری در خطبه های پیش از نماز جمعه تبریز با اشاره به اهمیت نماز جمعه در عرصه سیاسی گفت: اگر نماز جمعه خلوت باشد دشمن از این رخنه استفاده خواهد کرد، در نماز جمعه باید وحدت مسلمین متجلی شده و دشمن به این امر متوجه شود.

وی ادامه داد: فلسفه دیگر نماز جمعه معرفت افزایی است، خطیب نماز جمعه علاوه بر یادآوری تقوا و ذکر مصادیق آن، جامعه را از اتفاقات و اخبار جهان آگاه کرده و مردم را به دین اسلام دعوت کند.

وی با اشاره به فعالیت های علمی و دینی امام صادق (ع) خاطرنشان کرد: کار فرهنگی و تشکیل حوزه علمیه و تاسیس رشته های علمی و تربیت و تعلیم دانشمندان در رشته های مختلف جلوه ای فعالیت های امام صادق (ع) بود.

آیت الله شبستری 17 مرداد، روز خبرنگار را گرامی دانست و گفت: روز شهادت خبرنگاران ایرانی را مغتنم شمرده و روز خبرنگار را گرامی  میداریم، شرط اصلی خبرنگاری صداقت است، خبرنگاران باید تلاش بکنند طبق تمایلات جناحی و نفسی تیتر نزنند.

وی یادآور شد: باید این قشر عین اقعیت و حقیقت را به مردم منعکس کرده و آگاه سازی بکنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز حمله اتمی به هیروشیما گفت: بیم شوروی و آمریکا درگیری پیچیده ای به وجود آمد و بالاخره این درگیری به حمله اتمی ختم شد و چندین هزار نفر قتل عام شدند.

خطیب نماز جمعه تبریز با انتقاد از شعار های صلح کشور های مجهز به سلاح های اتمی گفت: دنیای استکبار مشاهده می کند که رژیم صهیونستی از کلاهک هسته ای برخوردار است و اعتراضی نمی کند، اما در مورد کشور ایران که قصدی جز فعالیت های صلح آمیز ندارد،  باز هم مانع تراشی میکنند.

وی تاکید کرد: البته طبق جمع بندی اعلام شده معلوم نیست که طرف مقابل چگونه به وعده های خود عمل خواهد کرد.

وی با بیان اینکه  به تعبیر رهبر معظم انقلاب مسئله هسته ای بهانه است، افزود: امروز که مذاکرات تقریبا به پابان رسیده باز هم بهانه تراشی ها ادامه دارد و میگویند که چرا ایران از متحدین منطقه ای خود و حزب الله حمایت می کند.

ایت الله شبستری ادامه داد: جنایاتی که رژیم صهیونیستی مرتکب شده، دنیا مشاهده می کند، کودک شیرخواره را سوزاندند، این جنایات رژیم کودک کش را همه میبینند اما هیچ اعتراضی نمی شود ولی به جمهوری اسلامی ایران فشار می آورند!

وی خاطرنشان کرد: بخشی از حمایت ایران از عراق و حزب الله به دلیل تامین امنیت ملی خود است، همانطوری که رهبری فرمودند ما همیشه پایبند اصول و ارزش های هستیم و حمایت از مظلومین را واجب می دانیم و برای تامین امنیت خود تلاش می کنیم.

وی با طرح این سئوال که آیا حزب الله که از کشورش دفاع می کند تروریست است اما رژیم کودک کش تروریست نیست، گفت: چنین تقسیم بندی بی عدالتی است.

آیت الله شبستری در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ملت هرگز اجازه بازرسی از نهاد های نظامی را به بیگانگان نمی دهد.

منبع: آناج

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار