فرماندار شهرستان محمودآباد ضمن انتقاد از رسانه ملّی مبنی بر عدم توجه و اطلاع رسانی در حوزه دریا به عموم هموطنان گفت: جای چالشهای مدیریت سواحل دربرنامه های شبکه های سراسری رسانه ملی خالی است و تاکنون هیچ برنامه ای با محوریت غریق و هشدارهای شنا در مناطق ممنوعه و مدیریت سواحل، زباله های دپو شده در ساحل تدوین نشده و آگاهی بخشی لازم در این خصوص صورت نمی پذیرد.
کد خبر: ۷۳۷۹۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۵ 08 August 2015
به گزارش تابناک نقل از خبرگزاری مهر، سیف الله فرزانه بعد از ظهر شنبه در جلسه ستاد ساماندهی دریا شهرستان محمودآباد از عدم اطلاع رسانی و آگاهی بخشی رسانه ملی انتقاد کرد و با اشاره به فرصت ها و ظرفیت های طلایی استان مازندران و شمال کشور گفت: استان های شمالی بالاخص مازندران به موجب بهره مندی از مواهب الهی از جمله دریا از فرصت های بهتری برای توسعه و اعتلا برخوردار هستند ولی متاسفانه عدم بهره مندی از زیرساخت های عمومی و گردشگری این فرصتها به تهدید تبدیل شده اند.
فرماندار شهرستان محمودآباد با اشاره به حضور گسترده مسافران از اقصی نقاط کشور در سواحل دریا برای شنا گفت: تنها ۱۲۰ راه دسترسی به دریا در شهرستان محمودآباد یک فرصت برای جذب مسافر است ولی فراهم نبودن زیرساختهای گردشگری برای مدیریت سواحل این فرصت را سلب کرده و مدیریت سواحل با ظرفیتهای شهرستانی با توجه به حجم حضور مسافران امکان پذیر نمی باشد.
وی ضمن انتقاد از رسانه ملّی مبنی بر عدم توجه و اطلاع رسانی در حوزه دریا به عموم هموطنان گفت: جای چالشهای مدیریت سواحل دربرنامه های شبکه های سراسری رسانه ملی خالی است و تاکنون هیچ برنامه ای با محوریت غریق و هشدارهای شنا در مناطق ممنوعه و مدیریت سواحل، زباله های دپو شده در ساحل تدوین نشده و آگاهی بخشی لازم در این خصوص صورت نمی پذیرد.
وی افزود: ناهنجاریهای اجتماعی، ترافیک و زباله همگی تاوان حضور گسترده مسافران است که شهروندان بومی باید هزینه آن را بدهند و این درحالی است که صدا و سیما مطالبات مردم مازندران را ملی نکرده و احساس می شود حساسیت زایی و آگاهی بخشی لازم با توجه به ضرورت توجه به فرصتها صورت نمی گیرد.
فرزانه افزود: از صدا و سیما انتظار می رود برای کاهش غریق و آموزش مسافران اطلاع رسانی و فرهنگ سازی لازم را انجام داده و این مهم باید قبل از اینکه مسافر در شمال کشور حضور پیدا کند تحقق یابد.
نماینده عالی دولت در شهرستان محمودآباد با اشاره به اینکه بیشتر مسافرین ما از شهرهای تهران و مشهد مقدس هستند گفت: توان و ظرفیت شهرداری محمودآباد و سرخرود برای ارائه خدمات عمومی در حد شهروندان این دو شهر است و شهرداریهای کلانشهرها برای ایجاد و ارائه خدمات مطلوب تر به شهروندان خودشان باید شهرداری های شهرهای ساحلی را یاری کنند.
وی گفت: آسیب های اجتماعی که امروز شهرهای شمالی کشور را تهدید می کند به علت فراهم نبودن زیرساختهای اجتماعی و گردشگری و هنجارشکنی برخی مسافران است که معضلات آن گریبانگیر مردم بومی می شود و با توجه به کاهش هزینه های سفر، ارزان شدن مسافرت، افزایش گردشگر مطالبات مردم و گردشگران نیز بالا رفته و مردم خواستار خدمات هستند ولی ورود بیش از ظرفیت مسافر ارائه این خدمات را با مشکل همراه ساخته است.
وی درخاتمه با اشاره به عدم پرداخت حقوق ناجیان غریق خواستار پرداخت بموقع حقوق این قشر زحمت کش شد.وگفت: بیشتر غریق شهرستان محمودآباد بعد از غروب آفتاب و در ساعات شب رخ می‌دهد که ناحیان غریق در آن ساعتها حضور ندارند و باید از عوامل نیروی انتظامی بهره برد.




اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار