کد خبر: ۷۳۸۸۴۸
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۲ 28 April 2019

به گزارش تابناک اردبیل، یوسف خدادادی  در جلسه پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل اظهار داشت: متاسفانه در سال گذشته استان اردبیل  آمار مناسبی در حوزه ازدواج و طلاق نداشت و در حالی که میزان ازدواج در استان 10 درصد کاهش داشت، آمار طلاق در این مدت 2.5 درصد افزایش را نشان می داد.

وی گفت: برای صیانت از خانواده و کاهش طلاق 40 عنوان برنامه توسط دادگستری استان اردبیل برنامه‌ریزی شده تا با اجرای آنها شاهد کاهش آمار طلاق در استان باشیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل تصریح کرد: ازدواج آگاهانه و آموزش قبل و بعد از ازدواج  و ارائه آموزش‌هایی در حوزه ازدواج آسان، از جمله برنامه هایی است که برای صیانت از خانواده اجرا می شود  ؛ همچنین امسال فعالیت بنیاد صیانت از خانواده به صورت رسمی در اردبیل آغاز شده که انتظار می‌رود با همکاری و مشارکت سایر نهادها با بنیاد شاهد کاهش آمار طلاق در استان باشیم.

وی ریشه اغلب جرائم و آسیب‌های اجتماعی را در شرایط نامناسب خانوادگی به ویژه طلاق دانست و گفت: در سال گذشته  شاهد ورود 222 هزار پرونده به دادگستری استان  اردبیل بودیم که از این تعداد پرونده 52 هزار مورد در زمینه مباحث حقوقی بوده که 10 هزار مورد آن مربوط به مسائل خانواده نظیر طلاق، نفقه و مهریه بوده است.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار