معاون سلامت دامپزشکی استان یزد خبر داد:
معاون سلامت دامپزشکی استان یزد گفت: ۲۵ اکیپ ثابت و سیار از مراکز عرضه فراورده‌های خام دامی در استان نظارت دارند.
کد خبر: ۷۴۲۴۶۴
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵ 08 May 2019

محمدرضا متوسل الحسینی معاون سلامت دامپزشکی استان یزد با اشاره به اینکه طرح نظارت بهداشت فراورده‌های خام دامی ویژه ماه رمضان در یزد آغاز شده و تا ۱۷ خرداد ماه ادامه دارد، گفت: در این ایام در صورت مشاهده عرضه فراوده‌های خامی دامی به صورت دامی در سطح شهر به طور جدی برخورد خواهد شد.

وی با بیان اینکه تمامی شبکه‌های دامپزشکی کل استان یزد در این ایام در دو شیفت از ۸ صبح تا ۸ شب فعال هستند، افزود: ۲۵ اکیپ در قالب ۱۳ اکیپ سیار برای بررسی‌های میدانی از فروشگاه‌های عرضه فراورده‌های پروتئینی و ۱۲ اکیپ ثابت برای پیگیری‌های ستادی برنامه ریزی شدند تا اطمینان حاصل شود که وضعیت فراورده‌های قابل عرضه از نظر بهداشتی کاملا مناسب است.

متوسل الحسینی از کشیک بخش‌های تخصصی وابسته به دامپزشکی همچون کلینیک ها، داروخانه ها، کشتارگاه‌ها و حتی آمایشگاه اداره کل خبر داد و گفت: کشتارگاه‌ها باید آمادگی کافی برای تامین نیاز گوشت قرمز و مرغ جامعه، کلینیک‌ها و داروخانه‌های دامپزشکی هم آمادگی پاسخگویی و تامین نیاز مراجعین و آزمایشگاه هم کشیک پیگیری‌های نظارتی را داشته باشند.

معاون سلامت دامپزشکی استان یزد افزود: در این ماه در طرح نظارت بهداشت فراورده‌های خام دامی از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی قصابی ها و رستوران‌ها آشپزخانه‌ها نیز بازدید خواهیم داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار