مدیر دام جهاد‌کشاورزی يزد:
مدیر دام سازمان جهاد‌کشاورزی استان یزد با اشاره به روند صعودي اصلاح نژاد دام‌‌هاي اين استان، اظهار كرد: هر ساله حدود 7 تا 10 هزار راس دام‌ سبک و چهار هزار راس از دام‌های سنگین استان اصلاح نژاد می‌شوند.
کد خبر: ۷۴۲۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۹ 09 May 2019

«عباس تیموری» تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی را از اولویت‌هاي حوزه امور دام استان ذكر و اظهار کرد: اصلاح نژاد دام‌هاي سبک و سنگین، استفاده از دام‌های سبک و سنگین پربازده و پرتولید، استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان در افزایش تولید شیر خام و گوشت قرمز، بهره‌مندی از توان بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری براي راه‌اندازی واحدهای پرورش دام صنعتی از جمله برنامه‌های در دستور کار امور دام استان در همين راستاست.

وی با بیان این که در حال حاضر بیش از 802 هزار راس دام سبک و 16 هزار و 500 راس دام سنگین در استان وجود دارد، افزود: به طور میانگین هر ساله حدود 10 تا 15 هزار راس دام در استان نیاز به اصلاح نژاد دارند.

مدیر دام سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: به همين منظور نيز در هر سال حدود 7 تا 10 هزار راس از دام‌های سبک و چهار هزار راس از دام های سنگین استان اصلاح نژاد می‌شوند.

وی با اشاره به روند صعودی اصلاح نژاد دام‌ها در استان، اظهار کرد: استفاده از دام‌های سبک پرتولید براي اصلاح نژاد دام‌های بومی، استفاده از دام های سنگین دو منظوره و تلاقی نژادهای دام سبک و سنگین پرتولید با دام‌های بومی، مهمترین اقدامات امور دام جهادكشاورزي استان برای اصلاح نژاد دام‌هاست.

تیموری در ادامه با بیان این که هر ساله نژادهای دام سبک پر تولید و پربازده زیادی از قبیل بزسانن و آلپاین یا نژادهای گوسفندی افشاری و شال به منظور افزایش بهره‌وری در حوزه تولید گوشت قرمز و شیرخام از سایر استان‌ها وارد یزد می‌شود، تصریح کرد: علاوه بر اين به همت بخش خصوصي شاهد فعاليت ایستگاه تکثیر و ترویج پرورش بز سانن در برخي شهرستان‌هاي استان از جمله اردکان هستيم.

وی از دامداراني قصد اصلاح نژاد دام‌هاي خود را دارند خواست تا به شرکت‌های وارد کننده و تامین‌کننده نژادهای پربازده و پرتولید در استان مراجعه کنند.

وي در همين رابطه نيز خاطرنشان كرد: شرکت آوین ژن، شرکت سپیدان کوثر، ایستگاه پرورش بز سانن شهرستان اردکان، پرورش‌دهندگان بخش خصوصی نظیر واحد پرورش بز سانن واقع در رکن آباد میبد و یا واحد پرورش بز آلپاین واقع در میبد از جمله مکان‌های تامین کننده و وارد کننده این نژاد‌ها هستند که دامداران برای اصلاح نژاد دام‌های خود می توانند به اين مراكز مراجعه کنند.

مدیر دام سازمان جهاد‌کشاورزی استان در پایان راجع به قيمت اين نژادهاي جديد نيز اعلام كرد: هزینه هر راس از نژاد‌هاي جدید براساس سن دام، وزن، جنسیت و نژاد متفاوت است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار