وزیر آموزش و پرورش در دیدار با امام جمعه تبریز ؛
به گزارش تابناک تبریز ، علی اکبر فانی روز سه شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز افزود: در 50 هزار مدرسه نماز جماعت برپا و 650 دارالقرآن دانش آموزی در کشور فعالیت می کنند.
کد خبر: ۷۵۲۷۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۰ 11 August 2015

فانی با بیان اینکه امسال وزارت آموزش و پرورش به عنوان دستگاه برتر در عرصه نماز معرفی شده است، یادآوری کرد: براین اساس تمام تشکل دانش آموزی از جمله سازمان دانش آموزی، بسیج دانش آموزی ، انجمن اسلامی و جوانان هلال احمر تلاش مضاعفی را در عرصه فعالیت های قرآنی و نماز انجام می دهند تا اثربخشی بیشتری در بین دانش آموزان کشور داشته باشند.
وی تاکید کرد: وزارت آموزش و پرورش از تمام ظرفیت ها برای اثربخشی بیشتر در قوه تعلیم و تربیت استفاده می کند تا هم پیشرفت علمی و هم معنوی دانش آموزان به خوبی محقق شود.

علی اکبر فانی وزیر آموزش و پرورش به همراه هیاتی از معاونان و کارشناسان این وزارتخانه روز سه شنبه وارد تبریز شد.
وزیر آموزش و پرورش پس از ورود به تبریز با حضور در مزار شهدای وادی رحمت نسبت به شهدای دفاع مقدس ادای احترام کرد.
فانی همچنین فردا در روز دوم حضور خود در تبریز، در گردهمایی مدیران کل و معاونان آموزش و پرورش سراسر کشور و نیز همایش یاوران نماز که با حضور یکهزار مدیر مدرسه نمونه و تیزهوشان برگزار می شود، شرکت می کند.

به گزارش تابناک تبریز آیت الله محسن مجتهد شبستری افزود: دانش آموزان در حساس ترین و تاثیرپذیرترین مقاطع سنی در اختیار آموزش و پرورش قرار دارند و 12 سال از سنین تاثیرپذیر عمر خود تحت تعلیم و تربیت قرار دارند بر این اساس آموزش آموزه های دینی در آنها موثرتر خواهد بود.
وی با ابراز خرسندی از گزارش وزیر و رویکرد آموزش و پرورش به سمت مسایل دینی،اظهار کرد: فریضه نماز ، قرآن و امامت از مصادیق مهم آموزشی و پرورشی است که هر چه قدر در این ارتباط برنامه ریزی شود جا برای کار دارد.
نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز نیز در این دیدار گفت: پایه های اعتقادی جوانان و نوجوانان در آموزش و پرورش مستحکم می شود و تاثیرگذاری این وزارتخانه بیشتر از دانشگاه ها و مراکز عالی می باشد.

وی با تاکید بر اینکه دانش آموزان نماز ظهر و عصر را با جماعت در مدرسه بخوانند و تمام دانش آموزان از این موهبت برخوردار شوند ، اظهار کرد: در صورتی که فضای فیزیکی برای برپایی نماز جماعت در برخی مدارس وجود ندارد از مساجد مجاور مدارس برای برپایی نماز جماعت استفاده شود.
امام جمعه تبریز گفت: زمانی که مسجد با مدرسه ارتباط بیشتری داشته باشد آن زمان اثربخشی خود را بیشتر نشان خواهد داد.
آیت الله مجتهد شبستری افزود: دانش آموزان باید بیش از پیش با قرآن عجین باشند و بر این اساس برگزاری کلاس های روخوانی و حفظ قرآن در مدارس برای رسیدن به این هدف بسیار موثر است.
وی همچنین با تاکید بر جایگاه امامت و ولایت در جامعه ،گفت: امامت و ولایت از همه ارکان دین بالاتر است و امام جعفر صادق (ع) می فرمایند 'کلید دین امامت و ولایت است.'
آیت الله شبستری با تسلیت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) اضافه کرد: این امام همام پایه گذار مکتب و فرهنگ جعفری است و معارف شیعه از طریق ایشان به شیعیان منتقل شده است.
وزیر آموزش و پرورش گفت: به منظور مبارزه با بی سوادی، به ناچار 110 مدرسه یک کلاسه و چهار هزار و 850 مدرسه با کمتر از پنج نفر دانش آموز در سطح کشور دایر است.


منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار