بزرگترين نمايش چند رسانه اي كشور با عنوان "فصل شيدايي" و با شعار اينجا آنچه ناديدني است مي بينيد، در استان كرمانشاه برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۷۵۴۶۴
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵ 18 August 2015
محمدمحسن جليلي" دبیر ستاد برگزاري نمايش بزرگ فصل شيدايي"در استان كرمانشاه در گفتگويي با اعلام اين خبر افزود: نمايش میدانی و چند رسانه‌ای «فصل شیدایی» که پیشتر در برخی نقاط کشور همچون یزد، شهرکرد، خرم آباد، بوشهر، جزیره ابوموسی،شهر نجف کشور عراق و تهران اجراهای موفقی را پشت سرگذاشت، در شهريورماه امسال ميهمان مردم كرمانشاه خواهد بود.
وي گفت: بحمد الله با پيگيري هاي دوساله و فراهم نمودن زيرساخت هاي مورد نياز اين نمايش عظيم توسط  ادارات و دستگاههاي اجرايي استان از جمله سپاه حضرت نبي اكرم(ص)، دفتر امور ايثارگران استانداري، شهرداري و شوراي اسلامی کرمانشاه مقرر شد تا اين نمايش در ايام دهه كرامت و هفته دولت از مورخ 30 مردادماه لغايت 13 شهريور ماه سالجاري در محل اردوگاه توحيد برگزار گردد.
 جليلي با اشاره به عظمت و بزرگي اين نمايش از لحاظ صوت و نورپردازي و استقبال بي نظير مردم در ديگر استانها عنوان داشت: نمایش «فصل شیدایی» با طراحی و کارگردانی سعید اسماعیلی و متن و روایت رسالت بوذری تا اینجا کامل ترین و عظیم ترین پروژه تئاتری کشور است که از سوی مرکز هنرهای نمایشی انقلاب اسلامی (مُهَنّا) و حمایت سازمان هنری رسانه ای اوج توليد شده است.
دبیرستاد برگزاري اين نمايش در استان تعداد بازیگران، عوامل اجرایی و فنی و نیروهای ستادی  را بالغ بر 350 نفر ذكر كرد و خاطر نشان ساخت:  تمامي دست اندركاران اين نمايش عظيم تلاش خواهند كرد تا هرشب تصاویر و روایاتی منحصربه فرد و چشم نواز از هبوط حضرت آدم، ماجرای حضرت نوح، بعثت پیامبر گرامی اسلام،روايت غدير، واقعه کربلا،شرح حديث سلسله الذهب امام رضا(ع)، دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را پیش روی حداقل  7هزار نفر تماشاگر بگذارد.
جليلي تأكيد كرد: یکی از ویژگی های این نمایش این است که در شهرها و نقاط مختلف کشور، از بافت، اقلیم و فرهنگ همان منطقه بخوبی بهره می برد و برخی اتفاقات شاخص انقلابی، اجتماعی و سیاسی آن ناحیه را در دل قصه و روایت اصلی، جانمایی می کند و ما نيز سعي كرد ايم  نقش و تأثير علما، روحانيون و مردم استان كرمانشاه در پيروزي انقلاب و همچنين دوران دفاع مقدس را بخوبي به تصوير بكشيم.
وي عنوان داشت: عوامل اجرايي اين نمايش در استان كه از فعالين فرهنگي مردمی استان هستند  استارت اين  نمايش را از سه ماه قبل در اردوگاه توحيد زدند و  هم اكنون با حجم عظيمي از خاكبرداري و تسطيح، لوکیشن ( محل اجرای نمایش) وارد مرحله تولید شده و این روزها، مراحل نهایی آماده سازی دكور و...  را سپری می کند تا 30 مردادماه، میزبان علاقه مندان هنر نمایش باشد. 
جليلي همچنين يادآور شد: در كنار برگزاري اين نمايش طوري برنامه ریزی شده  كه تماشاگران هرشب پیش از اذان مغرب و عشا در محل اجرای نمایش حاضر و از نمايشگاه ويژه  موسسات وخدمات فرهنگي استان بازدید و پس از اقامه نماز مغرب و عشا به ديدن نمايش  خواهند پرداخت.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار