استاندار فارس با برجسته خواندن ظرفیت های این استان در حوزه صنایع دستی و گردشگری گفت: انتظار است که سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، شهرک تخصصی صنایع دستی را در شیراز ایجاد کند و استانداری فارس نیز از این اقدام حمایت کند.
کد خبر: ۷۵۸۹۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۶ 12 August 2015
سیدمحمدعلی افشانی چهارشنبه در آیین گرامیداشت روز ملی حمایت از صنایع کوچک در شهرک صنعتی شیراز افزود: بدون تردید شهرک صنایع دستی شیراز یکی از شهرک های موفق در میان شهرک های صنعتی کشور خواهد بود.

وی همچنین با اشاره به ذخایر نفت و گاز و مجتمع های پتروشیمی فعال و در حال ساخت در این استان گفت: ایجاد یک شهرک صنعتی تخصصی برای صنایع پایین دستی پتروشیمی نیز در فارس ضروری به نظر می رسد.

ضرورت واگذاری اختیارات وزارتخانه ها به ادارات کل استانی

افشانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که راه اندازی یا حمایت از واحدهای تولیدی با موانع زیادی در حوزه تقنینی روبرو است، اظهار کرد: نیاز است که قوانین و مقررات متناقض و متضاد کنونی بازنگری شوند و قانونی تسهیل کننده تولید جایگزین قوانین موجود شود.

استاندار فارس در ادامه واگذاری اختیارات در سطح وزارتخانه ها به مدیران استانی دستگاه های اجرایی را زمینه ساز رونق بیش از پیش در عرصه صنعت و تولید دانست و گفت: در پاره ای امور همچون صدور جواز تاسیس شهرک صنعتی نیازی به انجام این فرایند در مرکز احساس نمی شود و لازم است اختیاراتی از این دست به مدیران استانی واگذار شود.

افشانی ادامه داد: در این صورت، فرایندهای تولید و حمایت از صنعت به شکل بهتری در استان ها دنبال می شود و از سوی دیگر مسوولیت استانداری ها در حمایت از تولید بیشتر می شود.

همه مشکلات صنعت ناشی از نقدینگی نیست


استاندار فارس همچنین با بیان این که همه مشکلات صنعت در این استان به مشکلات کمبود نقدینگی مربوط نیست، گفت: یکی از مشکلات فراروی برخی واحدهای تولیدی، مشکل مدیریتی است و این پرسش مطرح است که آیا مدیران تجربه و تخصص لازم در حوزه کسب و کار را دارند یا خیر.

وی ادامه داد: تجربه و تخصص از نیازهای جدی واحدهای تولیدی در قرن کنونی است که عصر رقابت معنادار و توسعه بازار شناخته می شود و در این مسیر، باید صنعت و چرخه تولید همپای تغییر فناوری بروز شود.

افشانی با بیان این که دنیای امروز صحنه نبرد اقتصادی است، گفت: امروز شرایط به گونه ای نیست که هر کس سهم خود از بازار را به دیگری واگذار کند و از این رو، هر چه دیرتر وارد بازار و عرصه رقابت شویم دیگر جایی در میدان رقابت نخواهیم داشت.

شورای فرهنگ عمومی کشور 21 مردادماه هر سال را به نام روز ملی حمایت از صنایع کوچک نامگذاری کرده است.

صنایع کوچک به آن دسته از صنایع تلقی می شود که کمتر از 50 نفر در آنها شاغل هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار