کد خبر: ۷۵۹۳۲۳
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۷ 03 July 2019

غلامحسین اسماعیلی در پنجمین نشست خبری خود در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید فرآیند قضایی کشف شبکه جاسوسی آمریکایی که آقای شمخانی پیش‌تر اعلام کرده است، به کجا رسید و پرونده در چه مرحله‌ای است­؟ افزود: همچنان شاهد هستیم که آمریکا به انواع و اقسام روش‌ها به دنبال استمرار جنایات خود در منطقه و کشور عزیزمان است البته در ایران اقداماتش موفق نبوده است.

 

وی ادامه داد: از اقدامات آمریکا خوی تجاوز گری اوست، تجاوز به حریم آب‌های سرزمینی ما توسط پهپاد جاسوسی آمریکایی نمونه‌ای از آن بود که البته پاسخ قاطعی را دریافت کردند.

 

اسماعیلی گفت: تقویت شبکه جاسوسی منسجم برای دریافت اطلاعات در داخل کشور و آسیب رساندن جزو برنامه‌های آمریکای ستمگر است.

 

وی گفت: تیم‌های متعدد جاسوسی توسط سرویس جاسوسی آمریکا به کار گرفته می‌شود که در یک مرحله، سربازان گمنام امام زمان موفق شدند با اقدام هوشمندانه و هنرمندانه یک شبکه گسترده جاسوسی آمریکا را در تمامی کشور‌های دنیا شناسایی کنند که خود آن جای تعجب بود که چگونه آن­ شبکه گسترده در تمام دنیا توسط ایران اسلامی­ کشف شد و اطلاعات این شبکه به کشور‌های دیگر نیز داده شد از جمله تبادل اطلاعات با کشور‌های دوست ما و چین بود و اعضایی که در آن جا شناسایی شدند، اعدام هم شدند.

 

اسماعیلی با بیان اینکه خوی تجاوزگری آمریکا تمام شدنی نیست، گفت: این شبکه کارش تمام شد، اما خوی تجاوزگری آن تمام شدنی نیست و شبکه دیگری را ساماندهی کردند که این شبکه نیز در نیمه دوم سال ۹۷ با تلاش سربازان گمنام امام زمان شناسایی شد و عوامل آن که بعضا در مراکز مهم نظامی، انتظامی، وزارت دفاع و مراکز هسته‌ای و مراکز مربوط به زیرساخت‌های عمومی کشور فعال بودند، شناسایی شدند و عوامل آن اکثر قریب به اتفاق دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

 

وی ادامه داد: دو نفر از آن‌ها که غیرنظامی بودند در دادسرای امنیت تحقیقاتشان به اتمام رسید و محاکمه در دادگاه­ انقلاب برگزار و حکم حبس طولانی مدت برای آن‌ها صادر شد و تعدادی از آن‌ها که از جاسوسان مراکز نظامی بودند توسط دادسرای نظامی به پرونده آن‌ها رسیدگی شد و به لحاظ نوع جرائمی که مرتکب شده اند تقاضای مجازات اعدام شده است و در نوبت رسیدگی قرار دارد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار