مدیر بهزیستی شهرستان شیراز گفت: یک هزار کودک خیابانی، کودک کار و بدسرپرست در شهرستان شیراز شناسایی شدند.
کد خبر: ۷۶۰۳۲۶
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰ 07 July 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: حمید آزرمی مدیر بهزیستی شهرستان شیراز گفت: در حوزه اجتماعی به حدود ۲ هزار زن سرپرست خانوار و یک هزار کودک بی‌سرپرست، بدسرپرست، کودک کار و خیابانی خدمات‌رسانی انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: بیش از یک سوم امورات بهزیستی استان در کلان شهر شیراز است، که روزانه در سطح شیراز به ۴۰ هزار معلول و ۳ هزار نفر در مراکز شبانه‌روزی و روزانه خدمات رسانی می‌شود.

مدیر بهزیستی شهرستان شیراز ادامه داد: خدماتی از جمله مستمری و معیشت، مسکن، اشتغال، کمک هزینه تحصیلی، خدمات توانبخشی مانند گفتار درمانی، بینایی‌سنجی و شنوایی‌سنجی، فیزیوتراپی و وسایل بهداشتی ویلچر، و سمعک به معلولان ارائه می‌شود.

آزرمی افزود: در حوزه اجتماعی ۳۰۰ مهدکودک شهری و روستایی زیر نظر بهزیستی شهرستان شیراز مدیریت می‌شود، که محوریت این مرکز آموزش مهارت‌های زندگی به کودکان است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه امور کودکان در روستا‌ها یک وعده غذای گرم مدنظر بوده، اضافه کرد: با تحقیقات انجام شده بین رشد سنی کودکان روستایی و شهری تفاوت زیادی وجود دارد که با برنامه یک وعده غذای گرم در ۹ ماه، بعد از ۵ سال در تحقیق دانشگاه علوم پرشکی تفاوت رشد جسمانی بهبود یافته است.

آرزمی اظهار کرد: در حوزه پیشگیری ۴ دفتر اعتیاد، پیشگیری آسیب‌های اجتماعی، پیشگیری از معلولیت و دفتر مشاوره دایر است.

وی تاکید کرد: در دفتر اعتیاد ۶۰ مرکز اقامتی میان مدت در شهرستان شیراز، یک مرکز خود معرف دولتی در بهزستی و مرکز ماده ۱۶ با نگهداری ۸۰۰ تا ۹۰۰ معتاد فعال است.

مدیر بهزیستی شهرستان شیراز بیان کرد: در دفتر پیشگیری از معلولیت هدف این است که کودکانی که متولد می‌شوند بدون عارضه جسمی و ذهنی باشند و کودکان ۳ تا ۶ سال هر سال غربالگری بینایی سنجی، شنوایی و ژنتیک شوند.

وی گفت: مشاوره رایگان ژنتنیک و کمک هزینه ۳ تا ۶ میلیون تومانی برای پیشگیری به خانواده‌ها پرداخت می‌شود.

آرزمی با اشاره به هدف دیگر بهزیستی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی افزود:در تمامی محلات و روستا‌ها پایگاه‌های خدمات اجتماعی و سلامت روان، گروه‌های همیار محلی در محلات پرخطر و تمام محلات شیراز پوشش داده شده و امسال محلات حاشیه‌ای سلطان آباد، کفترک و ماه فیروزان مد نظر است.

آزرمی با اشاره تنوع و حجم آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد: به‌همین دلیل فعالیت بهزیستی متنوع شده است و خدمات در حیطه آسیب‌های اجتماعی همه جامعه را شامل می‌شود.

مدیر بهزیستی شیراز تصریح کرد: به واسطه آسیب‌های اجتماعی از جمله اختلاف خانوادگی، طلاق، خشونت خانوادگی و ترک تحصیل بهزیستی باید خدمات جدید را در این زمینه ارائه دهد.

وی با تاکید بر افزایش آسیب‌های اجتماعی از سازمان‌های مردم نهاد خواست تا با فعالیت در این عرصه بتوانند در کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و یاری رساندن به افراد آسیب دیده عمل کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار