کد خبر: ۷۶۴۰۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۴ 13 August 2015

به گزارش "تابناک یزد"، اخیرا "جان کری" که درباره توان هسته‌ای ایران صحبت‌هایی مطرح کرده و مدعی شده سپاه پاسداران به دنبال بمب اتم است!! . "رویترز" مطرح کرده که قرار است تحریم شرکت‌های وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی لغو شود. سوال اینجاست اگر حرکت مثبت از سوی جمهوری اسلامی ایران دیده نشده پس چرا باتوجه به اظهارات رویترز ؛ غرب و در رأس آن ایالات متحده آمریکا تصمیم دارد تا تحریم شرکت‌های وابسته به سپاه پاسداران را لغو کند؟رویترز گزارش داد قرار است با لغو تحریم‌ها علیه ایران، درهای بازار تجارت جهانی به روی ده‌ها شرکت وابسته به سپاه پاسداران گشوده شود.

 بنابر گزارش رویترز، این اتفاق برای اقتصاد ایران بسیار مفید است؛ اگرچه زمان‌بر و پیچیده خواهد بود. در این گزارش ادعا شده است لغو تحریم‌های تعدادی از شرکت‌های وابسته به سپاه مانند قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا به دلیل نگرانی‌ها درباره فعالیت‌های ایران در خاورمیانه 8 سال طول خواهد کشید. پس از این مدت نیز تحریم‌های اتحادیه اروپا لغو خواهد شد؛ اما تحریم‌های آمریکا به قوت خود باقی خواهد ماند.

در این گزارش همچنین آمده است در مجموع 90 شرکت، مقام کنونی و سابق سپاه و خود سپاه پاسداران از لیست تحریم‌های اتحادیه اروپا، آمریکا و سازمان ملل خارج خواهند شد. به ادعای رویترز، تنها تعداد انگشت‌ شماری از این شرکت‌ها به محض عملی شدن توافق از لیست تحریم‌ها خارج می‌شوند و سایرین مانند بانک صادرات ایران باید 8 سال انتظار بکشند.

 پس از این زمان نیز تحریم‌های اتحادیه اروپا لغو می‌شود؛ اما تحریم‌های آمریکا پابرجا خواهد ماند. براساس فتوای "حضرت آیت‌الله سید علی خامنه‌ای" فرماندهی معظم کل قوا "بمب اتم حرام است" و لذا ارگان‌های تابعه از رهبر معظم انقلاب پیرو دستورات معظم له هستند و لذا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان عضوی از اعضای ستاد کل نیروهای مسلح تابع فرمایشات فرماندهی معظم کل قوا است.

چرا ادعای کری دروغ بزرگ است؟

سپاه پاسداران براساس قانون اساسی توان نظامی متعارف و اصولی خود را افزایش داده و این موضوع هیچگاه مرتبط با بمب اتم نبوده است. هیچکدام از موشک‌های بالستیک جمهوری اسلامی ایران براساس گفته حجت‌الاسلام و المسلمین "دکتر حسن روحانی"، "محمد جواد ظریف" وزیر امورخارجه و "عباس عراقچی" معاون وزیرخارجه با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای طراحی نشده و ادعای کری خلاف واقع و دروغ بزرگ است.

تابناک

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار