نوای محرم به گوش می‌رسد و دم به دم از هر لحظه و روز آن ماتم می چکد، سر که می چرخانی نه یک خانه، نه یک کوچه، بلکه در تمام شهرهای آذربایجان‌غربی غوغایی برپاست.
کد خبر: ۷۷۶۹۱۲
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۶ 01 September 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی در آذربایجان‌غربی 3 هزار هیئت عزاداری فعال است و این روزها در کنار مساجد، تکایا و حسینیه‌ها دوباره مهیای استقبال از محرم و سوگواران حسینی می شوند.
در ادامه شرح برنامه های هیئت‌های ارومیه آمده است:
هیئت جوانان کربلای ارومیه به مدت 15 شب با سخنرانی حجت الاسلام ابدالی و حاج حمید یوسف زاده و با نوای مداحان کربلایی شوقعلی مستشاری،میلاد خدادادی و محمد مستشاری در فلکه کشتارگاه در خیمه سرای حضرت سیدالشهدا(ع) میزبان عزاداران و عاشقان حسینی خواهد بود.


هیئت جوانان بنی هاشم، به مدت 10 شب با سخنرانی حجج‌الاسلام علیرضا پناهی مقدم، شیخ رسول برگی، و بانوای مداحان و ذاکرین اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در خبابان محراب  مسجد و حسینیه اعظم حضرت علی بن موسی الرضا(ع) میزبان عزاداران حسینی خواهد بود.

مسجد حضرت ابوالفضل (ع) از شنبه 9 شهریورماه به مدت 11 شب از نماز مغرب و عشا با سخنرانی حجت‌الاسلام حسن اصغری و همچنین با مداحی حاج مختار صادق زاده اورموی  و امیر رحمانی و اصغر صادق زاده  میزبان عزاداران حسینی خواهد بود.

همچنین هیأت شیفتگان ابا عبدالله الحسین(ع)  به مدت ده شب با سخنرانی حجت‌الاسلام رضا جعفر زاده و با مداحی کربلایی رضا عباسپور بعد از نماز مغرب و عشاء در خیابان میرزای شیرازی،خیابان شهید آیدین کریمی به میزبانی عزاداران حسینی می‌پردازد.

مسجد سیدالشهداء (ع) از 10 شهریورماه به مدت 10 شب با سخنرانی حجت‌الاسلام شاهرخ اصغری و مداحی حاج رضا یگانه، ساسان اورنگ و سعید مهدی زاده از اذان مغرب و عشا در خیابان گلباد، خیابان مهدوی میزبان عزاداران حسینی خواهد بود.

حسینیه اعظم ثارالله  امسال با سخنرانی حجج‌الاسلام شبخ رسول برگی و حاج علیرضا پناهی مقدم و مداحی مداحان حاج مهدی خادم آذریان، محمد قلیزاده، مرتضی حیدری، جلیل محمدی،جواد مرشدی و ولی نوروزی به مدت 10 شب در خیابان بلوار 7 تیر جنب ترمینال شهرستان به میزبانی عزاداران حسینی خواهد پرداخت.

دسته عزاداران مسجد جوانمرد قصاب با سخنرانی حجت‌الاسلام فتاحی و با مداحی مداحان عزت علیپور،ابوالفضل رحیم دخت و محمد پناهی آزاد به مدت 10 شب از اذان مغرب و عشا میزبان عزاداران حسینی در خیابان امام، خیمه عزای حسینی خواهد بود.

همچنین هیأت شیرخوار حضرت علی اصغر(ع) از شنبه 9 شهریورماه از نماز مغرب و عشا به مدت  10 شب با سخنرانی حجج‌الاسلام حیدری و سید حبیب حسینی و با مداحی مداحان کربلایی محمدرضا شریف زاده، سجاد مرسلی و سایر مادحین خوش الحان هیئت در  محوطه مدرسه شهید اصغرزاده در خیابان ولیعصر، خیابان آیت الله صدوقی میزبان عاشقان حسینی خواهد بود.

مسجد جنرال از 9 شهریورماه به مدت 45  شب میزبان گردهمایی عاشقان حسینی با سخنرانی حجت‌الاسلام سلامتی  با موضوع شرح زبارت عاشورا و مداحی مداحان اهل بیت(ع) بعد نماز مغرب و عشا خواهد بود.
همچنین هیئت عاشقان حیدر کرار به مدت 10 شب شور و عزای حسینی را با سخنرانی حجت الاسلام علی جهانگشایی در خیابان ولیعصر، سه راه ابوذر با مداحی کربلایی سجاد رزم آراء و کربلایی علی صادقی برگزار می‌کند.

مجموعه فرهنگی باران، با مدیحه‌سرایی علی‌اصغر صفازاده و سخنرانی حجت‌الاسلام محمد داستان پور و مداحی مرتضی انصاری از 9 شهریورماه به مدت 11 شب از نماز مغرب و عشا در انگورستان ملک واقع در خیابان ملک میزبان عاشقان حسینی خواهد بود.

مسجد موسی بن جعفر(ع) ، با سخنرانی حجت‌الاسلام حاج محمد پناهی و مداحی  فرزین رفعت،مهدی ترابی و محمد امین اکبری از 9 شهریورماه به مدت 13 شب از نماز مغرب و عشا در  خیابان ارشاد  میزبان عاشقان حسینی خواهد بود.

سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری ارومیه هم  طی 12  شب با سخنرانی حجج ‌الاسلام محمد خلیل پور و مجتبی نظری و با نوای مداحان کربلایی اکبر ابوالفتحی، صابر سلطان زاده، مهدی حداد، علی سیفی افشار، کربلایی محمد رضا شریف زاده  و حاج مهران حاجیلو از 10 شهریورماه در فرهنگسرای قرآن و عترت واقع در خیابان دفاع مقدس، خیابان پاسداران میزبان عاشقان حسنی خواهد بود.


هیأت عاشقان کربلای ارومیه از 9 شهریورماه به مدت 11 شب میزبان گردهمایی نوجوانان و جوانان عمار با سخنرانی حجت‌الاسلام رضا ابراهیمی و مداحی کربلایی عادل آقازاده بعد نماز مغرب و عشا در خیابان حکیم نظامی پشت پمپاژ 14 متری صبا خواهد بود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار