کد خبر: ۷۸۲۲۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹ 17 August 2015

رشت - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت گفت: ایران اسلامی، تنها کشوری در جهان است که ندای آزادی سر می دهد و به هیچ دولتی وابسته نیست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله زین العابدین قربانی روز دوشنبه در دیدار مسوولان بنیاد شهید و امور ایثارگران و جمعی از آزادگان گیلان که به مناسبت بیست و ششم مردادماه برگزار شد، افزود: آزادگان با تحمل رنج های طاقت فرسا ، مایه عزت و افتخار برای کشور هستند.
وی اظهار داشت: همانگونه که آزادگان در راه خدا رنج ها ، ضربه ها و شکنجه ها را تحمل کردند؛ هم اکنون نیز از انقلاب اسلامی و ارزش های آن حمایت می کنند.
امام جمعه رشت با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی بیداری بزرگ در جهان بوجود آورد، گفت: انقلاب اسلامی بر اساس توحید، خداشناسی، نبوت ، امامت و دنباله روی از ولی فقیه ایجاد شد و کسانی که به اسارت درآمدند، از آرمان ها دست نکشیدند.
وی خاطرنشان کرد: در نظام جمهوری اسلامی ایران، عده ای که از آزادی های بی بند و بار برخوردار نیستتد، از انقلاب احساس نارضایتی می کنند و این واماندگان فرهنگ طاغوت، اگر فضایی پیدا کنند به تبلیغات های ضدارزشی خود ادامه می دهند.
آیت الله قربانی یادآور شد: امروز در جامعه ما فرهنگ معنوی و قرآنی ، دعا و برنامه های دینی درحال گسترش و پیشرفت است و باید تلاش شود که این برنامه ها، ظاهری نباشد و در عمق دل ها اثر بگذارد.
وی با تاکید بر ضرورت توجه به تهاجم فرهنگی دشمنان گفت: هزاران شبکه ماهواره ای با سخن پراکنی درباره مسایل ضداخلاقی در فضای کشور، تلاش می کنند که آثار سوء در خانواده ها راه پیدا کند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان نیز در این دیدار بیان کرد: شش درصد آزادگان کشور که شمار آن دو هزار و 640 آزاده می شود، در این استان است.
ابراهیم طاهرنژاد افزود: شهرستان رشت با یک هزار و 96 آزاده، بیشترین شمار آزادگان استان گیلان را دارد.
وی ادامه داد: 140 نفر از آزادگان گیلانی، بین پنج تا 10 سال و دو هزار و 340 آزاده نیز بین دو تا پنج سال دوره آزادگی را در عراق گذرانده اند و 13 نفر از آزادگان نیز به دلیل تحمل رنج ها و صدمات ناشی از دوران اسارت به لقاء الله پیوستند و بیش از 95 درصد آزادگان استان هم جانباز هستند.
در این دیدار، سه تن از آزادگان گیلانی خاطراتی از دوران اسارت خود را نقل کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار