مدیرکل کتابخانه های استان خبرداد:
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام گفت: مطالعه و کتابخوانی رایج ترین فرهنگ در جامعه است.
کد خبر: ۷۸۲۷۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۱ 17 August 2015
به گزارش تابناک ایلام، مراد جلیلیان عصر یکشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیران کتابخانه های عمومی شهرستان چرداول و همایش کتابداران اظهار کرد: ایجاد، توسعه، تجهیز و اداره کتابخانه ها با استفاده از امکانات و روش عملی برای ارتقای توانمندی فکری افراد جامعه است.
وی افزود: بمنظور ترویج فرهنگ مطالعه و تشویق و ترغیب مردم به این مقوله مهم که از دغدغه های مقام معظم رهبری است نشست کتابخوان با حضور نخبگان، نویسندگان و آحاد مردم در همه شهرستان های این استان برگزار می شود که رونقی بر گسترش فرهنگ مطالعه است.
جلیلیان یادآور شد: کتابخوانی برایندی از عواملی همچون خانواده، فرد، مدرسه و محیط آموزشی است و در کنار این مواردی که اشاره شد عواملی دیگری همچون نقش کتابداران و کتابخانه ها، دولت و نهادهای ذیربط، رسانه و ناشران نیز در میزان مطالعه تاثیرگذار هستند.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام به نقش و نگاه دولت ها در مقوله کتاب و کتابخوانی و توسعه زیرساخت ها اشاره کرد و گفت: در طول دو سال گذشته دولت نگاه ویژه و خاصی به این مقوله داشته است.
به گفته وی، هفته گذشته با مساعدت استاندار ایلام 20 میلیارد ریال برای تکمیل پروژه بزرگ کتابخانه مرکزی ایلام اختصاص یافت ضمن اینکه در سال 93 نیز اعتباری بیش از 15 میلیارد ریال برای این مرکز فرهنگی هزینه شده بود.
وی خاطر نشان کرد: در طول دولت گذشته کمتر از 15 میلیارد ریال برای این پروژه بزرگ فرهنگی اختصاص یافته بود که این دلیلی بر کندی پیشرفت فیزیکی آن بوده است.
جلیلیان یکی از منابع مهم در اداره کتابخانه های عمومی را پرداخت سهم نیم درصد درآمد شهرداری دانست و از شهرداران شهرهای استان خواست در این خصوص مساعدت کنند.
در این آیین ضمن قدردانی از زحمات سعید نصری، نوراله عبادالهی بعنوان سرپرست جدید اداره کتابخانه های عمومی شهرستان چرداول معرفی شد.
شهرستان 67 هزار نفری چرداول دارای چهار باب کتابخانه عمومی است و کتابخانه عمومی روستای زنجیره با پیشرفت 60درصدی در دست ساخت است، حدود پنج هزار نفر در کتابخانه های عمومی این شهرستان عضویت دارند و 40 هزار جلد کتاب با موضوعات مختلف در این کتابخانه وجود دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار