مدیرعامل شرکت بازرگانی توسعه نیشکر و صنایع جانبی خبرداد:
مدیرعامل شرکت بازرگانی توسعه نیشکر و صنایع جانبی با اشاره به واردات شکر گفت: در سال زراعی جدید 98-99 به دلیل کاهش تولید نیشکر و چغندرقند، شرکت بازرگانی توسعه نیشکر و صنایع جانبی به عنوان نماینده شرکت‌های گروه توسعه نیشکر مکلف به واردات شکرخام به میزان 208 هزار تن بر اساس مجوزهای قانونی لازم، به منظور تامین نیاز بازار شد.
کد خبر: ۷۸۳۶۳۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵ 30 September 2019

علیرضا حمیدی اظهار کرد: از این مقدار، اقدامات لازم جهت واردات 143 هزار تن شکر خام صورت گرفت که به لطف خداوند تا این تاریخ 112 هزار تن شکر وارد کشور شده و در حال ترخیص کالا از گمرک و ارسال به کارخانه‌های تولیدی شرکت‌های گروه توسعه نیشکر هستیم.

وی ادامه داد: این شکرها پس از تصفیه به بازار عرضه می‌شوند و از این طریق نیز اشتغال و ارزش افزوده فرآوری این محصول به صنایع داخلی تزریق می‌شود.

مدیرعامل شرکت بازرگانی توسعه نیشکر و صنایع جانبی با بیان اینکه واردات شکر زیر نظر مراجع مربوطه انجام می‌شود، تصریح کرد: شرکت بازرگانی توسعه نیشکر ضمن اعلام ورود شکر به وزارت صنعت، آمادگی خود را جهت توزیع شکر سفید به مردم و صنوف مربوطه اعلام کرده است.

حمیدی افزود: شرکت با این اقدام ضمن جلوگیری از التهاب در بازار و جلوگیری از بالا رفتن قیمت شکر برای مصرف کننده، باعث تکمیل ظرفیت‌های تولید در شرکت‌های گروه توسعه نیشکر شده و همچنین از طریق تصفیه این شکر، اشتغال و ارزش افزوده آن را به اقتصاد داخلی هدایت کرده است.

وی اظهار کرد: بدیهی است پر کردن ظرفیت‌های خالی تولید داخل از طریق واردات برنامه‌ریزی شده و حساب‌شده در چهارچوب مقررات اقتصادی، جهت جلوگیری از افزایش قیمت تصنعی گام مهمی است که با حمایت دولت و تولیدکنندگان داخلی انجام می‌شود و محوریت یافتن تولیدکنندگان در این راستا باعث می‌شود بنیه تولیدکنندگان داخلی تقویت شده و واسطه‌ها نیز از بازار دور شوند و حقوق مصرف کنندگان نیز در اولویت قرار گیرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار