مدیرکل حفاظت محیط ‌زیست استان خبر داد:
واحدهای پلمب شده، شامل یک واحد قالی‌شویی، یک واحد دباغی پوست و چرم، سه واحد بازیافت ضایعات پلاستیکی، شستشو و تولید پرک از ضایعات پت، یک واحد روده پاک‌کنی و یک واحد دامداری و انبار پوست است
کد خبر: ۷۸۹۳۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۱ 18 August 2015
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خراسان‌رضوی از پلمب هفت واحد آلاینده در حوزه رودخانه حفاظت‌شده کشف‌رود خبر داد و گفت: واحدهای پلمب شده، شامل یک واحد قالی‌شویی، یک واحد دباغی پوست و چرم، سه واحد بازیافت ضایعات پلاستیکی، شستشو و تولید پرک از ضایعات پت، یک واحد روده پاک‌کنی و یک واحد دامداری و انبار پوست است.

حمید صالحی ادامه داد: بر اساس مصوبات کارگروه نجات کشف‌رود و کمیته فنی و اجرایی مربوطه و به‌منظور شناسایی میدانی واحدهای آلاینده حوزه کشف‌رود، پس از نمونه‌برداری فاضلاب و آنالیز نمونه‌ها، اخطاریه‌های مربوطه به مسئولان واحدهای آلاینده ابلاغ شد.

وی افزود: بی‌توجهی متولیان واحدهای متخلف به اخطاریه‌ها، سرانجام منجر به پلمب هفت واحد آلاینده برحسب صدور دستور از سوی مقامات قضایی شد. وی خاطرنشان کرد: دو مورد از این واحدها برخلاف اظهارات مسئولان واحدها در پاسخ به اخطاریه‌های محیط‌زیست، تعطیلی واحد را اعلام کرده بودند. اما همچنان به فعالیت و آلوده‌سازی محیط‌زیست ادامه می‌دادند که موارد مربوطه صورت‌جلسه و تقدیم مقامات ذی‌صلاح شده است.

صالحی ادامه داد: کارشناسان حوزه نظارت و پایش و یگان حفاظت محیط‌زیست این اداره کل، با جدیت نظارت خود را بر واحدهای محدوده یادشده تا پلمب تمامی واحدهای آلاینده رودخانه حفاظت‌شده کشف‌رود ادامه خواهند داد. به گفته معاون پایش و نظارت محیط‌زیست خراسان‌رضوی بیش از ١١٠ واحد آبکاری در مشهد که فاقد تصفیه‌خانه هستند فاضلاب خود را در شهر رها کرده یا به درون رودخانه کشف‌رود می‌ریزند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار