معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی استانداری با بیان اینکه افزایش دانش کشاورزی و توسعه زیر ساخت‌ها زمینه‌های بهبود توسعه بخش کشاورزی در همدان را فراهم کرده است،گفت:کشاورزی و دامپروری از محورهای اصلی توسعه استان همدان است.
کد خبر: ۷۹۲۹۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۲ 19 August 2015

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی استانداری با بیان اینکه افزایش دانش کشاورزی و توسعه زیر ساخت‌ها زمینه‌های بهبود توسعه بخش کشاورزی در همدان را فراهم کرده است،گفت:کشاورزی و دامپروری از محورهای اصلی توسعه استان همدان است.

به گزارش تسنیم ، رضا قیاسی در آیین گشایش دوازدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع کشاورزی و نهمین نماشگاه صنعت مرغداری؛ دامپروری و شیلات اظهار داشت: در سه سال گذشته اقدمات خوبی در زمینه توسعه بخش کشاورزی در استان همدان انجام شده است.

وی افزود: امروز بخش کشاورزی استان همدان مطابق با آخرین دانش های روز کشاورزی حرکت می کند که همین امر زمینه بهبود و توسعه کشاورزی در استان را فراهم کرده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اقیلم و آب و هوای سرد همدان توسعه کشت های گلخانه ای را در این استان شاهد هستیم که جایگزینی مناسب برای محصولات آبی با توجه به کمبود آب در این استان پیدا شده است.

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی استانداری همدان گفت: امروز توسعه گلخانه‌ها و کشت‌های گلخانه ای ارزش افروده بسیاری را برای استان ایجاد کرده است.

قیاسی تصریح کرد: زمانی به اقتضای شرایط استان همدان قطب کشاورزی، دامداری و آبزی پروری مطرح بود اما به دلیل مشکل منابع آبی این روند متوقف شد اما همچنان کشاورزی و دامپروری یکی از محور های توسعه استان همدان است.

وی افزود: امروز محدودیت های منابع آبی اجازه نمی‌دهد که از این منابع مانند گذشته استفاده شود و باید ترویج و آموزش و استفاده از دانش روز دنیا در تجهیزات و مکانیزاسیون برای بهره‌وری از منابع آبی و خاکی مدنظر قرار گیرد.

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی استانداری همدان اظهار داشت: با ایجاد مکانیزاسون اشتغال مستقیم کاهش یافته که باید با ایجاد تدابیر و ایجاد صنایع تکمیل و تبدیلی اشتغال و فرصت های شغلی را ایجاد کنیم.

قیاسی بیان داشت: زمانی افزایش محصولات استراتژیک که محصولات پر آب بر بود انجام شد و با مجوز و بدون مجوز و بدون تفکر به عواقب آن منابع آب کاهش یافت.

وی افزود: امروز با کسب تجربه از خطاهای گذشته و با یکپچارچه‌سازی زمین های کشاورزی و ایجاد آبیاری تحت فشار موفقیت هایی در حفظ منابع حاصل شده است.

وی تصریح کرد: 65 درصد از زمین های که قابلیت آبیاری تحت فشار را دارند امروز در همدان به این سیستم مجهز شده اند و رتبه اول در این زمینه را داریم.

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی استانداری همدان تاکید کرد: امیدوارم با استفاده از امکانات و استفاده از ظرفیت ها زمینه ایجاد اشتغال و کسب درآمد در بخش کشاورزی را ارتقا بخشیم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار