رئیس اداره بهزیستی شهرستان قرچک گفت: ارائه خدمات کامل و رایگان برای مددجویان این نهاد در مراکز بهداشتی و درمانی و توانمندسازی معلولان و مددجویان از اهداف این اداره است.
کد خبر: ۸۰۲۴
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۵:۳۸ 26 February 2015

احسان ثامنی‌راد در گفت‌و‌گو تسنیم در قرچک، ‌اظهار داشت: بیکاری یکی از مهم‌ترین مشکلات مددجویان و توانخواهان زیر پوشش این نهاد است و فرهنگ کسب و کار غیر دولتی در شهرستان ضعیف بوده و بیشتر افراد بیکار به سمت کارهای دولتی و پشت میز نشینی تمایل دارند.
وی نقش رسانه‌های مختلف گروهی اعم از مطبوعات و خبرگزاری‌ها را در فرهنگ‌سازی این موضوع اجتماعی مهم دانست و گفت: با پیگیری های به عمل آمده مستمری ماهانه این مددجویان برقرار و زیر پوشش خدمات مستمر این دستگاه قرار گرفتند.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان قرچک اعتیاد، طلاق و خودکشی را سه آسیب اجتماعی شهرستان عنوان کرد و افزود: این دستگاه تمام توان خود را برای مقابله و پیشگیری از این آسیب ها بکار می‌گیرد.
ثامنی‌راد به برنامه‌های متنوع متناسب با اهداف کلان سازمان در این شهرستان اشاره کرد و افزود: سیاست کلان بهزیستی کشور مبتنی بر کاهش ورودی و افزایش خروجی متمرکز بوده که در این راستا برنامه های برای تحقق این سیاست در نظر گرفته شده است.
وی پیشگیری، ارتقای اطلاعات و آگاهی از آسیب های اجتماعی، آموزش مهارت های زندگی قبل و بعد از ازدواج، ایجاد و توسعه مراکز مشاوره و اورژانس اجتماعی را جمله برنامه های این نهاد برای کاهش ورودی عنوان کرد.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان قرچک تاکید کرد: اگر مردم را در برابر آسیب‌های جامعه مجهز کرده بی شک معضلات و آسیب‌های اجتماعی منجر به طلاق و خودکشی و اعتیاد در جامعه کاهش می‌یابد.
وی ارائه خدمات کامل و رایگان برای مددجویان این نهاد در مراکز بهداشتی و درمانی و توانمندسازی معلولان و مددجویان را  از اهداف این اداره برشمرد وتصریح کرد: برگزاری جشنواره های قرآنی، علمی، هنری و ورزشی می تواند راهی در جهت استعدادیابی و پرورش استعدادهای آنان مطرح باشد.
ثامنی‌راد، با بیان اینکه معلولیت به هیچ عنوان محدودیت نیست، تصریح کرد: ما بایستی با فراهم کردن زیرساخت ها و امکانات لازم بتوانیم معلول را از منزل خارج و وارد اجتماع کرده تا هم نگرش مردم و مسئولان نسبت به این قشر تغییر یافته و هم بتوانند مانند سایر اقشار جامعه از خدمات ارائه شده بهره مند شوند.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان قرچک اشتغال، کارآفرینی را یکی از راهکارهای خروجی به عنوان سیاست کلان سازمان دانست و افزود: با ارائه تسهیلات و آموزش های لازم به مددجویان زمینه خودکفایی و خروج آنان را از چتر حمایتی این نهاد فراهم کرده ایم.
وی مناسب سازی اماکن عمومی و ادارات این شهرستان را برای معلولان یکی از دغدغه‌های آنان عنوان کرد و افزود: با رایزنی و پیگیری‌های لازم مقرر شده که اعتبارات تملک و دارایی برای مناسب سازی اماکن شهری و ادارات این شهرستان اختصاص یابد.
ثامنی‌راد تصریح کرد: اداره بهزیستی شهرستان قرچک به تنهایی قادر به حل مشکلات مددجویان نبوده و در این راستا نیازمند کمک و مشارکت دستگاه ها، مردم، خیران و اصحاب رسانه و مطبوعات است.
وی گفت: جلب مشارکت های مردمی برای ارائه خدمات بهتر و بیشتر یکی از اولویت های اصلی این اداره برای تعدادافراد تحت پوشش است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار