این روزها اگر سری به داروخانه‌ها زده باشید متوجه شده‌اید که بیشتر کرم‌های پوستی با یک افزایش قیمت ناگهانی مواجه بوده‌اند وهمین در بسیاری از برنامه‌ریزی‌های مالی شما اختلال به وجود می‌آورد تا جایی که شاید به راحتی نتوانید کرم همیشگی خود را تهیه کنید و ناچار می‌شوید یا در کرم‌های قبلی صرفه‌جویی کنید یا فعلا استفاده از کرم را کنار بگذارید اما پوست در این فصول بیشتر از هر زمان دیگری خشک می‌شود و به کرم احتیاج دارد پس باید به فکر راه چاره باشید.
کد خبر: ۸۰۳۷۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۹ 21 August 2015
دکتر بیژن فروغ در این رابطه می‌گوید: پیشنهاد ما استفاده از روغن‌های طبیعی و گیاهی است، روغن‌های طبیعی گیاهی حاوی مواد مغذی، ویتامین‌ها، اسیدهای چرب و املاح هستند، هر کدام از این مواد می‌توانند بخشی از نیازهای پوستی را برطرف کنند مثلا اسیدهای چرب ضروری به خودی خود در بدن تولید نمی‌شوند، اما تمام سلول‌های بدن‌ برای سلامت بیشتر به آن نیاز دارند. این اسیدها کمک می‌کنند تا رطوبت طبیعی پوست در حد تعادل حفظ شود و از خشکی بیش از اندازه پوست جلوگیری می‌کنند.هیچ‌گاه استفاده از روغن برای پوست صورت و بدن خود را امری غیرممکن تلقی نکنید. چربی‌ها به تنهایی نمی‌توانند به پوست شما آسیب برسانند.چرا که خود پوست شما به طور طبیعی چربی تولید می‌کند. این نوع روغن‌ها از دانه، مغز، میوه و پوست آنها تهیه می‌شود و این ‌روزها به‌صورت موضعی و خوراكی برای درمان بیماری‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این شماره برخی از خواص درمانی و كاربردهای موضعی روغن‌های طبیعی را مرور کرده‌ایم.

روغن مغز بادام

این روغن زرد خیلی کمرنگ است و سرشار از ویتامین‌ E و B ، پروتئین، گلوسئید و مواد کانی است. کمی چرب است، که اجازه می‌دهد تا دست به راحتی روی پوست سر بخورد و در نتیجه برای ماساژ استفاده می‌شود. این روغن سریع جذب می‌‌شود؛ زیاد روی پوست نمی‌‌ماند؛ معمولا ایجاد حساسیت نمی‌کند، خوشبو و دارای عطری ملایم هم هست.

یک ضدآفتاب طبیعی است

در سال 2007 مقاله‌ای در ژورنال تخصصی پوست منتشر شد که در آن آمده بود استفاده از روغن بادام نه تنها از پوست دربرابر آفتاب محافظت می‌کند بلکه ممکن است بعضی از آسیب‌های ناشی از آفتاب را نیز تا حدی بهبود دهد. همچنین ویتامین E موجود در این روغن مانع پیری زودرس پوست می‌شود و تا حد زیادی روند پیری را به تعویق می‌اندازد.

پوست را روشن می‌کند

از روغن بادام به عنوان مرطوب‌کننده پوست هم می‌توانید استفاده کنید، زیرا هم پوست را نرم می‌کند و هم صاف. طبق تحقیقاتی که در سال 2010 دریک کلینیک تخصصی پوست در انگلستان انجام شد، روغن بادام اثر نرم‌کنندگی فراوانی دارد. تا جایی که حتی رنگ پوست روشن‌تر می‌شود و پوست طراوت بیشتری پیدا می‌کند. روغن بادام می‌تواند در بهبود اثر به جا مانده از زخم‌ها نیز بسیار مفید باشد.

التهابات را کم کنید

التهابات پوستی مثل تورم و خارش هم با روغن بادام زودتر بهبود پیدا می‌کنند. بیماری‌هایی چون پسوزیاریس، اگزما می‌توانند باعث التهابات و قرمزی‌ و خارش روی پوست بشوند اما روغن بادام می‌تواند در چنین موقعیت‌هایی به عنوان داروی شفابخش عمل کند و به طور موقت پوست را التیام دهد. البته حواستان باشد که بعضی‌ها نسبت به این روغن آلرژی دارند پس باید حتما قبل از استفاده مقدار خیلی کمی را روی پوست بگذارید، چند ساعت صبر کنید تا ببینید آیا پوست نسبت به این روغن واکنش نشان می‌دهد یا نه؟

طب سنتی چه می‌گوید؟

درمانگران طب سنتی ماساژ صورت با روغن بادام تلخ را یكی از بهترین شیوه‌های طبیعی برای از بین بردن آثار لك، آثار باقی مانده از جوش و سایر آثار پوستی می‌دانند. آنها توصیه می‌كنند 2 تا 3 بار در هفته از این روغن برای ماساژ پوست صورت‌ استفاده كنید. علاوه بر این، مالیدن این روغن روی پوست موجب خشك شدن و از بین رفتن جوش‌های چركی و عفونت‌های پوستی نیز می‌شود.

چگونه مصرف کنید؟

اول از همه پوست را با شوینده همیشگی خود، بشویید. بعد کف دست‌هایتان را با آب گرم مرطوب کنید و به همراه چند قطره روغن بادام خالص پوست صورت را ماساژ دهید. بهتر است حرکات دست‌تان دورانی باشد. بعد از اینکه روغن کاملا جذب پوست شد می‌توانید روی آن از کرم‌ها و آرایش‌های هر روز خود استفاده کنید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار