کد خبر: ۸۰۶۴۰
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷ 22 August 2015
چربی سوز که زبان علمی  «ترموژنيك» گفته میشود. ترموژن به توليد گرما در بدن اطلاق مي‌شود. اين پديده نيز باعث افزايش متابوليسم يا همان سوخت‌وساز بدن مي‌شود و به اين ترتيب انرژي مي‌سوزانيم. شما مي‌توانيد با مصرف برخي مواد غذايي خاص به اين امر مهم برسيد و وزن كم كنيد. با مصرف برخي مواد غذايي سوخت و‌سازبدن بطور طبيعي بالا مي‌رود و بدون نياز به قرص‌هاي لاغري با انواع عوارض جانبي وزن بدن كاهش پيدا مي‌كند. در اين مطلب شما را با چند ماده غذايي مفيد براي افزايش سوخت و‌سازبدن و رسيدن به تناسب‌اندام بيشتر آشنا مي‌كنيم.
 
هضم و جذب كرفس توسط بدن شگفت‌انگيزتر از آن چيزي است كه در ظاهر به نظر مي‌رسد. در واقع كرفس بيش از ميزان كالري كه به بدن مي‌رساند از بدن انرژي مي‌گيرد تا هضم و جذب شود. اين ماده غذايي به ظاهر ساده سرشار از نيتريت است كه نقش موثري در گشاد شدن عروق خوني و گردش بهتر خون دارد. توصيه مي‌كنيم حتماً كرفس را در برنامه غذايي روزانه‌تان بگنجانيد. 
 
 
فلفل حاوي تركيبي به نام «كاپسايسين» است كه مصرف آن باعث تحريك توليد دو هورمون مي‌شود: آدرنالين و نورآدرنالين. اين هورمون‌ها باعث سوزاندن بهتر قندها و چربي‌هاي ذخيره شده مي‌شوند. در حالت كلي هر چه فلفل تندتر باشد حاوي كاپسايسين بيشتري است.  
 
گوشت‌هاي سفيد و ماهي‌هاي چرب براي ايجاد احساس سيري بسيار موثر هستند و شهرت زيادي به‌عنوان ماده غذايي ترموژنيك دارند. يعني اينكه در بدن توليد گرما كرده و به چربي‌سوزي كمك مي‌كنند. توجه داشته باشيد كه پروتئين‌ها نقش مهمي در حفظ و افزايش توده عضلاني دارند. اين مساله نيز به نوبه خود به بدن كمك مي‌كند تا چربي بيشتري بسوزاند. 
 
 
اسيدهاي چرب امگا 3 كه در ماهي تن، ماهي آزاد، ماهي خال‌مخالي و ديگر ماهي‌هاي چرب به وفور موجود هستند باعث افزايش متابوليسم بدن شده و مانند پروتئين‌ها احساس سيري طولاني‌مدتي ايجاد مي‌كنند. اين ماهي‌ها همچنين منبع فوق‌العاده ويتامين D  هستند. 
ويتامين D كه به ويتامين خورشيدي معروف است به حفظ بافت‌هاي عضلاني كمك مي‌كند. 
 
«نارينژين» تركيب پرخاصيتي است كه در گريپ‌فروت وجود دارد و باعث طعم تلخ آن مي‌شود. نارينژين مي‌تواند باعث تحريك روند چربي سوزي در بدن شده و كالري‌هاي دريافتي را به جاي ذخيره‌سازي به انرژي تبديل كند. مي‌توانيد با مصرف اين ميوه يا آب ميوه تازه و طبيعي آن گام بزرگي در رسيدن به هدف تناسب‌اندام‌تان‌برداريد.  
 
سير به بدن كمك مي‌كند تا از ذخاير چربي خود بيشتر استفاده كند. سير جزو مواد غذايي مفيد است كه خاصيت ضدانعقادي دارد و در عين حال تقويت‌كننده 
سيستم ايمني بدن، آنتي‌اكسيدان، ضدفشار خون و حتي ضدسرطان است. 
 
 مواد غذايي سرشار از كافئين هميار خوب لاغري است. چون به پديده ليپوليز يعني پديده تخريب سلول‌هاي چربي كمك مي‌كند. بنابراين توصيه مي‌كنيم مواد غذايي حاوي اين تركيب مانند قهوه، شكلات سياه و غيره را نيز در برنامه غذايي‌تان جاي دهيد.  

چاي سبز خواص فوق‌العاده‌اي دارد كه مي‌تواند باعث مهار فعاليت آنزيم گوارشي كربوهيدرات‌ها شود. به زبان ساده‌تر اينكه چاي سبز روند گوارش را تحريك كرده و متابوليسم يا همان سوخت و‌سازبدن را بالا مي‌برد و به كالري‌سوزي كمك مي‌كند. توصيه مي‌كنيم از مصرف روزانه چاي سبز غافل نشويد.  

پرتقال سرشار از ويتامين C است و باعث افزايش قدرت كالري سوزي بدن مي‌شود. اين ميوه به واسطه ويتامين‌هاي خود انرژي بدن را بالا مي‌برد. اين ميوه نيز مانند گريپ‌فروت به بدن كمك مي‌كند تا از ذخاير چربي دريافت كرده و راحت‌تر آنها را بسوزاند. 
منبع: روزنامه آرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار