فرمانده انتظامی شهرستان آبدانان:
-فرمانده انتظامی شهرستان آبدانان گفت: قبض های کاغذی جریمه راهنمایی و رانندگی در آبدانان حذف می شود.
کد خبر: ۸۰۶۴۵۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۵ 17 December 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ سرهنگ محمدسلیمی زاد با اعلام اینکه درمرحله نخست اجرای طرح جدید پلیس راهور شهرستان آبدانان  به دستگاه دست افزار تلفن همراه هوشمند مجهز شده است خاطرنشان کرد: از این پس رانندگان متخلف، قبض  جریمه دریافت نخواهند کرد و سیستم جدید جایگزین سیستم کاغذی دستی و سنتی خواهد شد.

وی در رابطه مزیت ها و فواید استفاده ازدست افزارموبایلی گفت :آنلاین بودن و تسریع در اعمال قانون، از جمله مهمترین مزیت های این سیستم است که در آن به صورت همزمان، شماره خودرو را وارد و علاوه بر صدور خلافی جدید، میزان خلافی های گذشته و توقیفات احتمالی خودرو را نشان می دهد.

 سرهنگ سلیمی زاد درادامه افزود :درفرایند جدید اعمال قانون بلافاصه پس از اعمال قانون توسط مامور راهور ، پیامک جریمه در همان زمان به شماره تلفن همراه مالک ارسال و درنتیجه مالک وسیله نقلیه که پلاک خودور به نام او است درحداقل زمان ممکن درجریان قبض جریمه صادره قرارمی گیرد .

این مقام مسئول تصریح کرد: متاسفانه در روش های قدیمی که قبض جریمه به بدنه خودرو الصاق می شدیا بصورت دوبرگی درغیاب راننده نوشته می شد  ،برخی از رانندگان از جریمه های صادر شده خود بی اطلاع بودند و از این رو پیگیر پرداخت آن نمی شدند.

فرمانده انتظامی آبدانان  با اشاره به اینکه درشیوه جدید اعمال قانون این نقایص مرتفع شده است بیان کرد:در این سیستم، شماره قبض، تاریخ، نوع وعلت جریمه شدن، شناسه قبض و شناسه پرداخت، به شماره همراه مالک پیامک می شود و راننده یا مالک خودرومی تواند در همان لحظه، از طریق سامانه ۱۲۰ پلیس راهور نسبت به پرداخت جریمه خود اقدام کند./ح

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار