رئیس پلیس فتا فارس از شناسایی و دستگیری فیشینگ کاران در شیراز خبر داد و گفت: این متهمان با عنوان افزایش فالور در اینستاگرام و.. اقدام به برداشت‌های غیرمجاز از حساب‌های بانکی قربانیان می‌کردند.
کد خبر: ۸۰۸۶۷۸
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۷ 25 December 2019

تابناک فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ دوم حشمت سلیمانی رئیس پلیس فتا فارس در تشریح این خبر گفت: در پی مراجعه حضوری چند شهروند شیرازی به این پلیس وطرح شکایت با موضوع برداشت غیر مجاز، موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: درتحقیقات صورت گرفته مشخص شد متهمین با موضوعات مختلف از قبیل افزایش فالور، افزایش ممبر و ... افراد را به درگاه‌های بانکی جعلی (فیشینگ) هدایت وقربانیان بدون توجه نمودن به جعلی بودن صفحه اقدام به وارد کردن اطلاعات بانکی خود می‌کردند و پس از گذشت چند ساعت به صورت غیرمجاز برداشت‌هایی از حساب آنها صورت می‌گرفت.

سرهنگ سلیمانی افزود: با اقدامات فنی و تخصصی متهمان شناسایی و ضمن هماهنگی با مقام قضایی تیمی از کارشناسان این پلیس به محل اختفا متهمین مراجعه و با توقیف کلیه ادله‌های دیجیتالی دو نفر نیز دستگیر شدند.

این مقام انتظامی بیان داشت: متهمان ابتدا منکر عمل مجرمانه خود شدند که پس از مواجهه ‌ با مستندات وادله‌های دیجیتالی به بزه ارتکابی اعتراف و بیان داشتند که در حدود شش میلیارد و پانصد میلیون ریال از حساب شکات برداشت کردند .

رئیس پلیس فتا فارس خاطر نشان کرد: کاربران دقت کنند آدرس‌های درگاه‌های بانکی با پروتکل https و نماد shaparak.ir شروع می‌شود و شهروندان باید دقت داشته باشند که در استفاده از صفحات پرداخت بانکی از صفحه کلید مجازی استفاده کنند.

سرهنگ سلیمانی توصیه کرد: شهروندان برای پیشگیری از این نوع کلاهبرداری‌ها نسبت به فعال سازی رمز یکبار مصرف کارت بانکی و نحوه فعال‌سازی آن، به بانک‌های عامل مراجعه کرده و همچنین می‌توانند با استفاده از افزونه ضد فیشینگ نسبت به بررسی سایت‌های جعلی بانکی اقدام نمایند و درصورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی https:‎//www.cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی گزارش دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار