حضرت ‌آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، در پی این اقدام تروریستی سه روز عزای عمومی در ایران اعلام کردند.
کد خبر: ۸۱۰۹۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۱ 04 January 2020

نمازگزاران مازندرانی در مناطق مختلف استان پس از اقامه نماز جمعه با چشمانی اشکبار و دلی آکنده از نفرت و انزجار نسبت اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی و همراهانش راهپیمایی کردند.

گزارش خبرنگاران ایرنا حاکیست که امروز مصلاهای جمعه شهرهای مختلف مازندران شاهد حضور انبوه نمازگزارانی بود که زودتر از هر جمعه دیگری خود را به این پایگاه عبادی - سیاسی رسانده بودند تا شریک غم از دست دادن سردار سرافرازی باشند که بدون حضور پربار بین المللی او خلافت خودخوانده داعش می توانست بر بسیاری از مناطق خاورمیانه و کشورهای اسلامی سیطره یابد، سرداری که مردمان بسیاری از کشور کشورهای همسایه هم اکنون امنیتشان را مدیون او هستند.

بسیاری از مصلاهای نماز جمعه شهرهای مازندران امروز گنجایش انبوه نمازگزاران عزادار را نداشت به گونه ای که جمعی از نمازگزاران در محوطه بیرونی مصلاها به خطبه ها گوش دادند و نمازشان را اقامه کردند، وضعیتی که خبرنگاران می گویند تاکنون کمتر شاهد آن بودند.

نمازگزاران مازندرانی پس از اقامه نماز جمعه هم علیه اقدام تروریستی دولت آمریکا در به شهادت رساندن سردار سرلشگر قاسم سلیمانی و همراهان شهیدش راهپیمایی کردند.

گزارش خبرنگار ایرنا در مصلا و راهپیمایی شهر ساری مرکز مازندران هم حاکیست که شمار عاشقان و دلدادگان سردار خوبی ها آنقدر زیاد بود که نماز جمعه امروز مرکز استان از محل مصلی خارج و به خیابان های اصلی شهر کشیده شد.

نمازگزاران ساروی همچون سار مناطق استان با در دست داشتن پرچم‌های «سردار حسینی، شهادتت مبارک» و دست نوشته «انتقام سخت»، « امام زمان تسلیت » مسیر خیابان های شهر های مازندران را طی و اقدام جنایتکارانه دشمنان اسلام و انقلاب را محکوم کردند.

راهپیمایان همچنین در انزجار از رفتار وحشیانه آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی شعارهایی همچون «این همه لشکر آمده - به عشق رهبر آمده» ، «حسین حسین شعار ماست - شهادت افتخار ماست»، «مرگ بر آمریکا - مرگ بر اسرائیل» و «انتقام ، انتقام» سر دادند.

علاوه بر این مردم استان در سوگ شهادت سردار رشید انقلاب دسته های سینه زنی و عزاداری برپا کردند.

سردار سرافراز اسلام "حاج قاسم سلیمانی" به همراه "ابومهدی مهندس" از فرماندهان مقاومت صبح امروز جمعه پس از عمری مجاهدت، در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.
پنتاگون مرکز فرماندهی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ رئیس جمهوری و فرمانده‌کل قوای آن کشور صادر کرده بود.
حضرت ‌آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، در پی این اقدام تروریستی سه روز عزای عمومی در ایران اعلام کردند.
وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز با صدور بیانیه‌ای این اقدام تروریستی رژیم‌ آمریکا را محکوم کرد و نشست فوق‌العاده کادر مدیریت دیپلماتیک خود تشکیل داد.

همچنین سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران، به وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران احضار و مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران به آمریکا، به وی ابلاغ شد.

حاج قاسم سلیمانی در سال ۱۳۳۵ در روستای قنات ملک شهرستان رابر از توابع استان کرمان متولد شد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ۱۳۵۷ و تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به این نهاد پیوست.

وی در طول جنگ ایران و عراق، فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله کرمان بود.

حاج قاسم به عنوان فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فعالیت می‌کرد.

سردار سلیمانی نقش مهمی در دادن قدرت نظامی به حزب‌الله لبنان، عقب راندن اسرائیل از جنوب لبنان، جنگ افغانستان، شکل‌دهی به فضای سیاسی عراق پس از سرنگونی صدام حسین، تغییر روند جنگ داخلی سوریه و مقابله با داعش در عراق داشته‌است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار