معاون تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام؛
معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت:در آخرین گزارش مرکز آمار ایران، استان ایلام با نرخ بیکاری ۸.۱ پس از استان‌های خراسان جنوبی، خراسان رضوی و سمنان در رتبه چهارم کشور در زمینه کاهش بیکاری قرار گرفت.
کد خبر: ۸۱۱۵۹۱
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۲ 06 January 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛ احمدخان‌محمدیان افزود: در زمینه ایجاد اشتغال در استان ایلام اقدامات بسیاری انجام شده اما به دلایل زیر این تغییرات برای مردم قابل لمس نیست که مهم‌ترین آنها افزایش تعداد شاغلان غیر رسمی، افزایش جمعیت غیر فعال که عمدتاً جوانان هستند، ایرادات تعریف رسمی اشتغال، بالا بودن سهم اشتغال در بنگاه‌های خرد، پایین بودن سطح دستمزد شاغلان، پایین بودن سهم اشتغال در بخش عمومی، حساسیت بیشتر به جمعیت بیکار جوان و عدم همسویی تحولات جمعیتی با افزایش اشتغال است.

وی گفت:نرخ بیکاری در پاییز امسال ۸.۱ درصد بوده است که نسبت به سال گذشته در همان فصل که ۱۰.۸ درصد بود، ۲.۷ درصد کاهش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: در استان در سال‌های اخیر اقدامات مختلفی در بخش‌های نفت، گاز، پتروشیمی، کشاورزی و تکمیل زیرساخت‌های راه و همچنین بخش گردشگری انجام شده است که همزمان با اجرای سیاستهای فعال بازار کار تاثیرات خود را در کاهش نرخ بیکاری در استان گذاشته است./ع

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار