ششمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان برگزار شد
ششمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان عصر امروز 17 دی ماه به ریاست استاندار آذربایجان شرقی در سالن اجلاس استانداری برگزار شد.
کد خبر: ۸۱۲۱۵۰
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۸ 07 January 2020
به گزارش تابناک تبریز، محمدرضا پور محمدی در ششمین جلسه شورای آموزش و پرورش گفت:امروز با تشییع میلیونی پیکر مطهر سردار سلیمانی حال و هوای متفاوتی در کشور ایجاد شده که در جهان نیز تاثیر شایان توجهی داشته و دارد.

استاندار آذربایجان شرقی با افزودن این مطلب که اگر ما خود را مشغول روزمرگی کنیم مشکلات بدون حل خواهند ماند، ادامه داد: باید برای مسائل و مشکلات برنامه ریزی کرده و تدابیر مناسبی اتخاذ نماییم.

این مقام مسئول در استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه امروز ما به دنبال بی سواد برای تحت پوشش قراردادن هستیم اظهار کرد: اوایل انقلاب با حجم عظیمی از بی سواد مواجه بودیم و این نشان دهنده تلاش های شایان توجهی در این حوزه است.

پور محمدی خاطر نشان شد: موانع بی سوادی از جمله بحث معیشت و بی کاری و ... در مقابله و برچیدن این معضل باید مد نظر قرار گیرد.

استاندار آذربایجان شرقی همکاری و هماهنگی لازم در جهت شناسایی افراد بی سواد را جز تکالیف ضروری ارگان های ذیربط عنوان کرد.

وی در پایان بکار بردن مشوق ها و نظام های انگیزشی برای تحت پوشش قراردادن بی سوادان بعنوان ابزارهای موثر در این حوزه را خواستار شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: آذربایجان شرقی با توجه به قدم های شایان توجه در حوزه جذب مشارکت های خیرین، در جریان سفر وزیر آموزش و پرورش میزبان روسا مجامع خیرین کشور در تبریز بود.

جعفر پاشایی یادآور شد: در این سفر دو روزه علاوه بر نشست های تخصصی، شاهد افتتاح دبیرستان ماندگار طالقانی،  دبیرستان مصلی نژاد، باشگاه پیشکسوتان استان و کلینیک دندانپزشکی فرهنگیان بودیم.

معاون سواد آموزی استان آذربایجان شرقی در گزارشی گفت: در حوزه عملکرد سوادآموزی در بین استان های سراسر کشور؛ آذربایجان شرقی  در سه سال متولی رتبه اول کسب کرده است.

محمدحسین اشرفی افزود: شتاب بخشی برای ریشه کنی بی سوادی بعنوان چشم انداز ما برای سال 1404 است.

وی توسعه و راه اندازی مراکز یادگیری محلی، آموزش اولیای بی سواد، سواد آموزی زندانیان، کمیته امداد امام، افراد تحت پوشش بهزیستی و ... را از برنامه های حوزه سواد آموزی در تحقق هدف ریشه کنی بی سوادی برشمرد.

در این جلسه به پیشنهاد استاندار آذربایجان شرقی و تایید اعضا جلسه 15 میلیارد ریال از محل اعتبارات شهرداری تبریز برای ایاب ذهاب و ... دانش آموزان استثنائی استان تصویب شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :