کارگران شرکت خوش‌نوش دلیل تجمع خود را بیکاری و بی‌توجهی مدیریت اداره کار و عدم رسیدگی به پرونده مشاغل سخت و زیان‌آور این پرسنل که مدت ۲۸ ماه است در نوبت رسیدگی است عنوان کردند.
کد خبر: ۸۱۹۳۱۰
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۹ 01 February 2020
تعدادی از کارگران شرکت خوش‌نوش و کیوان همدان در مقابل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان تجمع کردند.

به گزارش فارس، تعدادی از کارگران شرکت خوش‌نوش و کیوان همدان در مقابل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان تجمع کردند.

کارگران شرکت خوش‌نوش دلیل تجمع خود را بیکاری و بی‌توجهی مدیریت اداره کار و عدم رسیدگی به پرونده مشاغل سخت و زیان‌آور این پرسنل که مدت ۲۸ ماه است در نوبت رسیدگی است عنوان کردند.

به گفته کارگران معترض، مدیرکل کار قبلا اعلام کرده حق با کارگران است، اما هربار با دلایل غیر منطقی از رسیدگی به آن طفره رفته، این در حالی است که هیات بدوی کمیته مشاغل سخت و زیان‌آور به آن رای مثبت داده و در مرحله تجدید نظر به دلیل طرفداری از کارفرمای آن شرکت با وعده‌های واهی رسیدگی به پرونده کارگران را به آینده نامشخص موکول می‌کنند.

کارگران شرکت کیوان نیز دلیل تجمع خود را تاخیر و عدم پرداخت حقوق خود اعلام کردند، تجمع‌کنندگان گفتند به علت عدم پاسخ گرفتن از مسوولان اداره کار، قصد دارند ضمن تجمع در مقابل استانداری، مشکلات انباشته شده خود را با مسوولان استان طرح کنند.

در این بین، مسوولان تشکل صنفی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای استان نیز دلیل تجمع خود را اعتراض به دخالت مستقیم مدیرکل، بازرسان حوزه ستادی و بازرس شهرستان همدان و حمایت غیرقانونی مسئول تشکل‌های اداره کل در امور تشکل‌های خصوصی اعلام کردند.

عدم تمکین به آرای اعضاء این صنف که در مجمع عمومی برگزار شده و همچنین ایجاد تقابل بین این تشکل با افراد غیرمرتبط با این صنف مشکل دیگر عنوان شد.

مسؤول این تشکل کارگری و کارفرمایی عنوان کرد نمایندگان مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در جریان ریز مشکلات ما با اداره تعاون هستند و توصیه و تذکرات خود را برای رفع مشکل به مدیرکل اعلام کرده‌اند، اما او تمکین نمی‌کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار