مدیرگروه بیماری‌های عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه در چین کودکان زیر ۱۰ سال به این ویروس مبتلا نشده‌اند، گفت: باید توجه داشت که این اطلاعات بر اساس اپیدمی کروناویروس در چین است و نباید موجب اطمینان کاذب شود و از کودکان‌مان غافل شویم.
کد خبر: ۸۲۸۸۲۹
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۶ 07 March 2020

دکتر سید محمد علوی در خصوص احتمال ابتلای کودکان زیر ۱۰ سال به کروناویروس، اظهار کرد: در کشور چین تعداد افراد زیر ۲۰ سال مبتلا به کروناویروس کم بوده و کودکان زیر ۱۰ سال نیز به این ویروس مبتلا نشده‌اند.

وی افزود: باید توجه داشت که این اطلاعات بر اساس اپیدمی کروناویروس در چین است و نباید موجب اطمینان کاذب شود و از کودکان‌مان غافل شویم. کودکان نیز مانند بزرگسالان در معرض خطر هستند و باید از آنها مراقبت شود.

مدیرگروه بیماری‌های عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: تاکنون در خوزستان مورد ابتلای کودک زیر ۱۰ سال به کروناویروس گزارش نشده است، البته فکر نمی‌کنم در سطح کشور نیز چنین گزارشی داشته باشیم اما این موضوع به معنای غافل شدن از کودکان نیست و شاید کودکان نیز به این ویروس مبتلا شوند.

علوی با تاکید بر لزوم رعایت بهداشت فردی، تصریح کرد: بهترین و مهم‌ترین ماده برای شستشوی دست‌ها، آب و صابون است زیرا لایه خارجی این ویروس چربی است و با شستشوی دست‌ها با آب و صابون، این لایه حل می‌شود. هیچ چیزی جای شستن دست با آب و صابون به مدت ۲۰ ثانیه را نمی‌گیرد.

وی در خصوص استفاده از محلول‌های حاوی الکل، افزود: در صورتی که در مکانی حضور داشتیم که آب و صابون وجود ندارد، می‌توان از محلول‌هایی که بیس الکلی دارند، استفاده کرد. عنوان می‌شود از شیشه‌شورها یا ادکلن‌ها استفاده کرد اما باید دقت کنیم که الکل استفاده شده در این مواد چقدر است زیرا ماده‌ای ارزش ضدعفونی‌کنندگی دارد که حاوی الکل ۷۰ درصد باشد.

مدیرگروه بیماری‌های عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: همچنین استفاده از ماسک برای افراد سالم توصیه نمی‌شود. استفاده از ماسک برای پرسنل درمانی و فردی که دارای علائم عفونت تنفسی است، ضروری است تا از انتشار میکروب در محیط جلوگیری شود.

علوی افزود: همچنین بعضی مواقع توصیه می‌شود در اماکنی که آلودگی وجود دارد مانند جاهایی که محل تجمع مردم است، افرادی که لاجرم در این اماکن حضور پیدا می‌کنند از ماسک استفاده کنند.

وی بیان کرد: همچنین استفاده از دستکش یکبار مصرف تنها در مکان‌هایی توصیه می‌شود که به بیماران خدمات ارائه می‌شود.

منبع: ایسنا
برچسب ها: کرونا ویروس ، کودکان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار