به گفته نایب رئیس اتاق اصناف کرمانشاه، شیوع ویروس کرونا فعالیت نزدیک به 15 هزار واحد صنفی را در شهر کرمانشاه تهدید می‌کند.
کد خبر: ۸۳۰۰۴۶
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۹ 10 March 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،موسی سلیمی در جلسه امروز (20 اسفند) کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه از تاثیر جدی شیوع کرونا بر واحدهای صنفی کرمانشاه یاد کرد و افزود: بر اساس برآوردهای انجام شده 14 هزار و 926 واحد صنفی در کرمانشاه تحت تاثیر پیامدهای اقتصادی شیوع ویروس کرونا هستند.

به گزارش ایسنا، سلیمی ادامه داد: رستوران‌ها و چلوکبابی‌ها، اغذیه فروشان، آرایشگاه‌های زنانه و مردانه، دوزندگان زنانه و مردانه، طلافروشان، شیرینی فروشی‌ها، نان برنجی پزان، شرکت‌های خدماتی، لوازم تحریر فروشان، صنف تریکو و پوشاک و آجیل فروشان از مهمترین رسته‌های صنفی هستند که بیشترین آسیب را دیده‌اند.

نایب رئیس اتاق اصناف کرمانشاه از ورشکستگی برخی از مغازه‌داران یاد کرد و گفت: برخی از این مغازه‌ داران ماهی هشت میلیون تومان کرایه مغازه می‌دهند و دیگر از پس پرداخت آن برنمی‌آیند.

به گفته سلیمی، برخی مغازه‌ها برای اینکه توان پرداخت پول آب و برق را ندارند واحد خود را تعطیل کرده‌اند.

وی اظهار کرد: بسیاری از مغازه‌داران برای ایام پایان سال مقدار زیادی جنس تهیه کرده اند و اکنون چک‌های زیادی بابت این کالاها دارند که به نگرانی آنها افزوده است.

نائب رئیس اتاق اصناف کرمانشاه معتقد است، اگر این شرایط ادامه پیدا کند وضعیت بازار کرمانشاه طی یک یا دو ماه آینده بسیار بدتر خواهد شد.

سلیمی خواستار اعمال حمایت‌هایی برای واحدهای صنفی در این شرایط بحرانی شد و افزود: مالیات، حق بیمه، تسهیلات بانکی و عوارض شهرداری از مهمترین هزینه‌هایی است که بر دوش اصناف قرار دارد و دولت می‌تواند بخشی از آنها را کاهش دهد و یا امهال و تقسیط کند.

وی با اشاره به دعوت اتاق اصناف از صاحبان مغازه‌ها برای بخشیدن بخشی از اجاره بها، عنوان کرد: برخی افراد با کرایه مغازه اجاره منزل مسکونی که در آن زندگی می‌کنند را می‌پردازند و تنها راه درآمدشان همین است و امکان بخشش کرایه را ندارند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار