مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه گفت: بدنبال سمت و سو دادن آموزش‌های مهارتی متناسب با نیاز جامعه هستیم.
کد خبر: ۸۴۰۴۰۶
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵ 19 April 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،یاور محمدی اظهار کرد: اگرچه مولفه های زیادی برای اشتغال وجود دارد، اما یکی از مهمترین ‌این مولفه ها با توانایی های فرد در ارتباط است، چون هرچه فرد توانایی بیشتری داشته باشد، شانس بیشتری هم برای پیدا کردن شغل دارد.

محمدی با تاکید بر اینکه آموزش های مهارتی می توانند شانس افراد را برای پیدا کردن شغل بالا ببرد، گفت: نمی گویم هر فردی که مهارت داشته باشد کار پیدا می کند، اما واقعیت این است که مهارت شانس پیدا کردن شغل را برای افراد بالا می برد.

مدیر کل فنی و حرفه ای استان کرمانشاه از جوانان جویای کار خواست تا با گذراندن دوره های آموزش مهارتی خود را مهیای ورود به بازار کار کنند.

محمدی سپس با تاکید بر اهمیت تطبیق داشتن توانمندیهای مهارتی با ظرفیت های شغلی برای حل معضل بیکاری، گفت: سال گذشته در مجموعه فنی و حرفه ای تلاش کردیم تا در قالب طرح تکاپو ظرفیت‌های استانی و شهرستانی را شناسایی کرده و بر مبنای آنها آموزش های مهارتی ارائه کنیم که با توجه به موفقیت‌های کسب شده ادامه اجرای این طرح در استان در سال جهش تولید نیز دنبال خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد: با سمت و سو پیدا کردن آموزش‌های مهارتی به سمت نیازهای جامعه شاهد حل مشکل اشتغال استان از قبل این آموزش ها تا حد قابل قبولی باشیم.

وی در ادامه اشاره ای هم به همکاری مجموعه فنی و حرفه ای استان کرمانشاه با نهادهایی مثل سازمان جهاد کشاورزی، سازمان صمت، کمیته امداد و ... برای ارائه آموزش های مهارتی داشت و گفت: در تلاشیم تا این همکاری ها را در سال جهش تولید هم ادامه داده و تقویت کنیم.

وی اضافه کرد: تقویت همکاری با سایر نهادها برای ارائه آموزش های مهارتی به ویژه در مناطق روستایی و سکونتگاه های غیر رسمی که هم آسیب پذیری بالاتری داشته و هم آمار اشتغالشان پایین تر است، برای حل معضل اشتغال ضروری است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار