نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: پروژه پتروشیمی در اردبیل گرفتار نگاه تبعیض آمیز و بخشی نگری است و این دو عنصر موجب شده امروز چنین وضعیتی داشته باشد.
کد خبر: ۸۴۲۷۱
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۵ 27 August 2015

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی افضلی فرد بعد از ظهر پنج شنبه در جلسه مشترک شورای اداری و کارگروه اشتغال استان اردبیل تصریح کرد: اطرافیان به بنده می گویند برای بازدید به این پروژه نروم چرا که وضعیت نامطلوب آن یک تبلیغ منفی برای نمایندگان است.

وی افزود:اما بنده تاکید دارم اگر نماینده ها درست عمل نکرده اند و توانمند رفتار نکرده اند باید کنار بکشند و نماینده توانمند بیاید و امروز اگر پتروشیمی به این وضع گرفتار شده به دلیل نگاه های تبعیض آمیز حاکم است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در عین حال از بی توجهی مسئولان استان به تعیین محدوده منطقه آزاد تجاری انتقاد کرد و افزود: بنده آخرین صحبتی که با رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس داشتم هیچ محدوده تعیین شده ای برای منطقه اعلام نشده است و مسئولان باید نسبت به این مهم توجه داشته باشند.

افضلی فرد در خصوص راه آهن با بیان اینکه راه آهن سال هاست به حدی مطرح شده که به یک موضوع خسته کننده تبدیل شده است، ادامه داد: با وجود اینکه گفته شده این پروژه با فاینانس چین اجرا خواهد شد و در نهایت گفته شده از صندوق توسعه ملی تزریق اعتبار می شود، تاکنون اعتباری از صندوق اختصاص نیافته است.

وی به ضرورت عملیاتی شدن مشوق های صادرات سیب زمینی تاکید کرد و بیان داشت: متاسفانه کشاورزان بسیاری به دلیل زیان در کشاورزی می گویند می خواهند شغل خود را ترک کنند و این در حالی است که هر چند مشوق تصویب شده اما عملیاتی نمی شود.

این نماینده پرهیز از نگاه جناحی و سیاسی را ضروری دانست و در پاسخ به اظهارات یکی دیگر از نمایندگان تاکید کرد: ما نماینده ملت هستیم و نه دولت و باید همواره مصالح مردم را در اولویت قرار دهیم.

افضلی فرد در عین حال با طرح سوالی از وزیر کار خواست تناسب بین رشد اقتصادی هشت درصد و نرح بیکاری ۱۴ درصد را تشریح کند و افزود: انتظار می رود مطالباتی که در جلسات مقامات کشوری طرح می شود در جای ثبت و ضبط شده و مورد رسیدگی قرار گیرد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی به وضعیت نامطلوب کارخانه ذوب آهن اردبیل اشاره کرد و متذکر شد: کارگران این کارخانه ۱۸ ماه است حقوق دریافت نکرده اند و برخی به دلیل اعتراض از دریافت حقوق منع شده اند و متاسفانه تعدادی برای گذران زندگی به کارهایی روی آورده اند که قابل طرح نیست.

وی متذکر شد: اگر در این کارخانه اختلاس و دزدی انجام می شود باید مورد رسیدگی قرار گیرد و مصالح کارگران مورد توجه باشد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار