مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری از برگزاری طرح ضیافت الهی در ۴۲ بقعه متبرکه در ماه رمضان خبر داد و گفت: برنامه‌های فرهنگی به صورت مجازی برگزار می‌شوند.
کد خبر: ۸۴۲۸۳۱
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۶ 27 April 2020

حجت‌الاسلام حسن امیری ۸ اریبهشت‌ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به بسته شدن بقاع متبرکه استان از دهه آخر اسفندماه سال ۹۸ پس از اعلام ستاد ملی کرونا، اظهار کرد: درست است که مردم از فیض زیارت حضوری بقاع محروم شدند، اما فعالیت بقاع تعطیل نشده است و زائران در شرایط کنونی می‌توانند به صورت مجازی بقاع متبرکه را زیارت کنند.

وی با اشاره به طرح آرامش بهاری که بزرگترین طرح سازمان اوقاف همزمان با آغاز سال نو در بقاع سراسر کشور برگزار می‌شود، افزود: این طرح به شیوه جدید در سال جاری و بدون حضور آحاد جامعه برگزار شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری از خرید ۲۰۰هزار ماسک و دستکش توسط سازمان و توزیع آن در بین نیازمندان خبر داد و گفت: تهیه بیش از ۱۰۰ هزار آب ژاول با همکاری بخش خصوصی و خیرین صورت گرفت و در بقاع متبرکه، مساجد، جوار بقاع و حتی معابر عمومی استفاده شد.

حجت‌الاسلام امیری با اشاره به ویژه‌برنامه نسیم انتظار در ایام نیمه شعبان، تصرح کرد: این برنامه در حد توان در سطح استان با راه‌اندازی ۱۱ کاروان خودرویی و با حفظ فاصله اجتماعی و جلوگیری از ایجاد تجمعات با حضور مداحان در روستاها و در جوار بقاع متبرکه اجرا شد.

وی از توزیع ۵۴۰۰ غذا در روز ولادت صاحب‌الزمان(عج) در سطح استان توسط سازمان اوقاف خبر داد و افزود: در روز ولادت حضرت صاحب‌الامر (عج) توزیع بسته‌های غذایی در وعده ناهار و از نذورات امامزادگان برای کلیه بیماران مبتلا به کرونا و سایر بیماران همراه با عیادت از بیماران انجام گرفت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری به تولید برنامه‌های ضبطی در سطح بقاع متبرکه اشاره و تصریح کرد: ۳۳ برنامه با عنوان «قرار عاشقی» در ایام کرونا به‌صورت زنده از فضای مجازی آماده شد و هر شب با حضور مبلغان مختلف، مولودی‌خوانی و تلاوت قرآن به سمع و نظر مخاطبان رسیده شد.

امیری با بیان اینکه توزیع ۲۴۱۰ بسته غذایی بین نیازمندان به مبلغ یک میلیارد و ۱۶۵ میلیون ریال صورت گرفت، اضافه کرد: قربانی کردن نیز در روز میلاد حضرت صاحب‌الزمان صورت گرفت و گوشت آن در بین فقرا توزیع شد.

وی به برنامه فرهنگی ضیافت الهی در ماه رمضان اشاره و بیان کرد: پیش‌بینی سازمان اوقاف، آماده‌سازی ۸۰۰۰ بسته معیشتی تا آخر ماه مبارک رمضان و توزیع آن در میان نیازمندان است و بالغ بر ۴۰۰۰ توزیع در بین فقرا تاکنون صورت گرفته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری برگزاری طرح ضیافت الهی در ۴۲ بقعه استان در ماه رمضان را یادآور شد و افزود: برنامه‌های فرهنگی به صورت مجازی در سطح این بقاع در ایام ماه مبارک در حال برگزاری است و برای بازگشایی مجدد بقاع و برگزاری شب‌های قدر منتظر دستور ستاد کرونا هستیم که در صورت باز شدن بقاع، برنامه‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی  صورت خواهد گرفت.

حجت‌الاسلام امیری از برگزاری اقدامات فرهنگی نظیر نشاط معنوی در ۳۰ بقعه، دهه کرامت در بقاع متبرکه، ولایت علوی در ۴۶ بقعه، یاس نبوی در ۳۵ بقعه و برنامه‌هایی عاشورایی در ۴۲ بقعه در سال ۹۸ خبر داد.

وی به انتصاب معاون فرهنگی جدید در سال ۹۸ اشاره و تصریح کرد: به دنبال جهش جدی در مسائل فرهنگی هستیم و طبق فرموده رهبر معظم انقلاب به دنبال انجام اقدامات در راستای جهش تولید و استفاده از ظرفیت موقوفات و بقاع متبرکه در این بحث خواهیم بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه به اشتغالزایی نظیر اقداماتی برای شروع فرآوری پشم، تولید گل و گیاهان دارویی، طرح اصلاح دام در بز بختیاری، پرورش کبک در جوار امازادگان، فعالیت در عرصه طیور، دام سبک و سنگین اشاره و بیان کرد: زمانی که جهش تولید صورت بگیرد جهش عرضه و تقاضا هم به دنبال آن خواهد آمد.

وی افزود: مجموعه پرورش گل محمدی به مساحت ۵ هکتار در جوار امامزاده حمزه‌علی آغاز شده و فضای پایین‌دست این امامزاده به بخش خصوصی واگذار شده است، و پیش‌بینی این است که تنها در شهر شهرکرد ۱۰۰ واحد تجاری به واسطه موقوفات ایجاد شود.

حجت‌الاسلام امیری گفت: به دنبال مجوز برای جبران خسارت مشاغل متضرر که مستاجر سازمان اوقاف بوده‌اند، هستیم.

وی به پروژه‌های عمرانی اشاره کرد و ادامه داد: پس از مذاکره با سازمان میراث فرهنگی کل کشور، پروژه امامزاده حمزه‌علی استان کلید خورده است و برخلاف مشکلات اقتصادی پیش‌آمده از بحران کرونا کارهای عمرانی در سایر امامزادگان نظیر سید محمد سبزپوش، امامزاده شیخ شبان، بابا پیراحمد و در سایر نقاط پروژه‌های عمرانی تعریف شده است و از خیرین برای سرمایه‌گذاری در این حوزه‌ها دعوت به عمل می‌آوریم.

حجت‌الاسلام امیری به درآمد افزایشی اجارات در سال ۹۸نسبت به سال ۹۷ اشاره کرد و گفت: برای ۲۰۰ موقوفه استان، اقدامات سندی صورت گرفته و سند صادر شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: در سال گذشته استان ۴۰ موقوفه ثبت‌شده داشته است که نگاه این است که این رقم افزایش یابد و اقدامات اولین موقوفه مشارکتی به نام حضرت زهرا (س) در سال گذشته کلید خورد و قریب به ۱۰۰۰ نفر در استان نسبت به خرید اوراق مشارکتی وقف اقدام کرده‌اند.

وی از انجام ۵۰ پروژه عمرانی در سال گذشته مانند موقوفه مسجد امام حسن مجتبی شهر بروجن، امامزاده حیدرشاه نقنه، عسکرعلی گندمان، علی ابن احمد دهنو و امامزاده شیخ شبان، باباپیراحمد، حلیمه و حکیمه خاتون شهرکرد خبر داد.

حجت‌الاسلام امیری به مشارکت در وقف توسط مردم استان بالاتر از ۱۵۰ درصد اشاره کرد و گفت: درآمد سازمان در سال ۹۸ مثبت و خوب بوده است و درآمد حاصله صرف ایتام و نیازمندان شده و خدمات خوبی به مردم صورت گرفته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بیان کرد: برای حفظ و حراست از موقوفات پرونده‌های حقوقی تشکیل شده است و قرار بر این است که این حق موقوقات به وضعیت قبلی برگردد.

وی خدمات الکترونیک در بقاع متبرکه را یادآور شد و تصریح کرد: مردم می‌توانند نذورات خود را از این پس به صورت الکترونیکی و از طریق QRcode انجام دهند که به هر امامزاده ۵ کد اختصاص داده شده است.

حجت‌الاسلام امیری به ثبت‌نام مسابقات قرآن در ۱۰ رشته از طریق سایت از تاریخ ۶ اردیبهشت تا ۱۶ خرداد اشاره و اظهار کرد: زمان برگزاری مسابقات اواخر خردادماه سال جاری است که مرحله شهرستانی در ۲ شهر بروجن و شهرکرد برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار