کد خبر: ۸۴۴۶۳
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۰ 28 August 2015

انزلی - ایرنا - امام جمعه انزلی در خطبه های این هفته نماز جمعه، وضعیت بحرانی تالاب را یکی از مشکلات مهم شهرستان و استان خواند و خواستار توجه جدی برای احیای آن شد.
[امام جمعه انزلی خواستار احیای تالاب انزلی شد]

به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین اظهار کرد : در مورد احیای تالاب صحبت زیاد می شود ولی هنوز کار عملی در خصوص آن صورت نگرفته است.
وی همچنین با گرامیداشت هفته دولت، این ایام را یادآور خاطره شهید رجایی و باهنر دانست که تمام هم و غمشان خدمت به مردم بود .
خطیب جمعه انزلی افزود : این ایام فرصتی است تا خادمان شما مردم گزارشی از فعالیت های خود بیان نمایند ، هرچند کاستی هایی هست ولی این به معنای کم کاری نیست و ما از همه این عزیزان قدردانی می کنیم.
وی متذکر شد: بعضی از پروژه های نیمه تمام و مشکلات، از گذشته مانده و نیاز به اعتبارات ملی و یاری مسوولان کشوری دارد .
وی تصریح کرد: کنارگذر انزلی مدت طولانی است که راکد مانده و گرچه مورد بازدیدهایی قرار گرفته ولی تاکنون کار عملی در خصوص آن انجام نشده است .
حجت الاسلام شمس الدین همچنین از نیمه کاره باقی ماندن عملیات عمرانی مزار شهدا انتقاد و بر لزوم تسریع در تکمیل آن تاکید کرد.
وی اظهار کرد : یکی از مشکلات بزرگ شهرستان، بیکاری است که هرچند مشکل کشوری است اما با توجه به ظرفیت های فراوان اشتغالزایی در انزلی و وجود جوانان تحصیل کرده، باید فکری برای آن بشود.
خطیب جمعه انزلی متذکر شد: بحث سواحل و دریا از دیگر مسائلی است که یک بخش آن به مسائل عمرانی و ساخت و سازها باز می گردد و بخش دیگر آن نیز فرهنگی و در هر دو مورد، نیازمند رسیدگی جدی است .
*لزوم بازنگری شاخصه های تعیین اعتبارات
فرماندار انزلی نیز بعنوان سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه با گرامیداشت هفته دولت گفت : در این هفته 129 پروژه عمرانی در سطح شهرستان مورد افتتاح یا بهره برداری قرار گرفت .
عبدالصمد صفرنژاد خاطرنشان کرد: بالغ بر 20 میلیارد تومان برای اجرای این طرح های عمرانی هزینه شده و با بهره برداری از این طرح ها برای 149 نفر اشتغالزایی ایجاد شده و دو هزار و 973 خانوار نیز از مزایای طرح های اجرا شده بهره مند می شوند .
صفرنژاد ادامه داد: سه طرح مهم بندری نیز با حضور مسوولان کشوری فردا (شنبه) در این شهرستان مورد بهره برداری قرار می گیرد که اعتبارات هزینه شده برای طرح های شهرستان را به حدود 150 میلیارد تومان خواهد رساند.
وی با اشاره به وضعیت نامناسب تالاب، از استاندار گیلان برای توجه و دستور به شروع اقدامات احیاء طی همین هفته قدردانی کرد .
صفرنژاد متذکر شد: مشکلات و کاستی ها در تمامی بخش ها از جمله عمرانی و خدماتی باید با دقت نظر و تلاش مسوولان مرتفع و آسایش مردم فراهم شود.
فرماندار انزلی یکی از دلایل عقب افتادگی شهرستان به لحاظ عمرانی را شاخصه های تعیین اعتبار عنوان و خاطرنشان کرد: این شاخصه ها باید مورد بازنگری قرار گیرند.
شهرستان انزلی در 40 کیلومتری شمال غرب مرکز استان گیلان واقع است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار