این روز‌ها فدراسیون بسکتبال حواشی عجیبی را تجربه می‌کند.
کد خبر: ۸۴۵۲۰۳
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰ 03 May 2020

به گزارش تابناک سمنان: فعالیت‌های فدراسیون بسکتبال هم همانند دیگر فدراسیون‌های ورزشی به دلیل شیوع کرونا به طور موقت تعطیل شده تا تصمیم‌های جدید در این خصوص اتخاذ شود. البته این فدراسیون در این زمان، کم حاشیه نبوده و اتفاقات مختلفی باعث شده تا در خلوت‌ترین روز‌های تاریخ ورزش این فدراسیون همچنان حواشی را تجربه کند.

پایان رقابت‌های لیگ و برخی اعتراضاتی که پس از آن صورت گرفت از جمله این مسائل بود، اما حاشیه دیگر این فدراسیون بازنشستگی ۲ تن از نفرات کلیدی آن بود. پیام سیفی زاده از کمیته مسابقات و مسعود عماری از دبیری فدراسیون بازنشست شدند. فدراسیون بسکتبال بازنشستگان زیادی را در سمت‌های مختلف به کار گرفته است که از جمله آن‌ها می‌توان به حضور فریده شجاعی همسر مرحوم پور حیدری در سمت نایب رئیسی بانوان اشاره کرد. این مسئله نشان می‌دهد که بدنه اجرایی فدراسیون بسکتبال خیلی حال و روز خوبی ندارد و فرسوده است.

این در حالی است که بسکتبال در مسیر رشد و توسعه قرار دارد. قطعا بسکتبال ایران با توجه به جایگاهی که در آسیا و جهان دارد نیازمند مدیریت قوی‌تر و البته برنامه ریزی بهتر است. متاسفانه این روز‌ها شاهد این هستیم که فدراسیون به دلیل برخی اشتباهات از جمله اجازه فعالیت ندادن به سازمان لیگ خودش را با چالش‌ها و مشکلات زیادی رو به رو کرده است.

متاسفانه مسئولان بسکتبال هم این روز‌ها ترجیح می‌دهند به جای پاسخگویی به ابهامات سکوت پیشه کنند و دلیل برخی اتفاقات را شرح ندهند و همین مسئله قطعا می‌تواند به خودی خود در آینده مشکلات و حاشیه‌های بیشتری ایجاد کند.

فدراسیون بسکتبال اراده‌ای برای حل مشکلات ندارد

افشین رضاپور کارشناس بسکتبال بیان داشت: بازنشستگی و فرسوده شدن بخش‌های مختلف فدراسیون باعث شد مسئولان به تغییرات فکر کنند. البته این به معنی بی احترامی به این عزیزان نیست و قطعا ما با تلفیق نیرو‌های پیر و جوان می‌توانیم چرخ‌ها را بهتر به حرکت دربیاوریم، زیرا افراد با تجربه این راه‌ها را رفته اند و می‌توانند تجربه خود را در اختیار دیگران بگذارند.

او ادامه داد: متاسفانه در این ۲ سال و خورده‌ای که گذشت فدراسیون جدید چنین اراده‌ای برای حل مشکلات ندارد در صورتی که همه می‌دانیم بسکتبال رشد فزاینده‌ای داشته است. قوانینی فیبا برای رشد و گسترش این رشته می‌گذارد. باید در ابعاد مختلف از جمله منابع انسانی و مالی تغییراتی داشته باشیم تا به مسیر توسعه در بسکتبال دنیا راه یابیم. معتقدم مسیر رشد سختی‌هایی دارد.

کارشناس بسکتبال کشورمان عنوان داشت: بحث دیگر سازمان لیگ است که چشمه حیات بسکتبال ما است. هر چقدر زودتر آن را در بسکتبال جاری کنیم به پایداری و پویایی آن کمک کرده ایم. حیف است از این شرایط استفاده نکنیم و سازمان لیگی قوی راه نیاندازیم و فدراسیون بار سنگین را از دوش خودش برندارد و در تصمیم گیری‌ها از خرد جمعی استفاده نکند. این در حالی است که در تمام دنیا از جمله آلمان و اسپانیا چنین مسئله‌ای وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار