نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گسترش یابد، گفت: می‌توان از این طریق، جامعه‌ای ایده‌آل ایجاد و مشکلات و آسیب‌ها را به‌درستی رفع کرد.
کد خبر: ۸۴۵۳۷۰
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۹ 03 May 2020

نماینده ولی‌فقیه در کردستان: فرهنگ امر به ‌معروف گسترش یابد/حرمت و شئونات ماه رمضان حفظ شود 

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گسترش یابد، گفت: می‌توان از این طریق، جامعه‌ای ایده‌آل ایجاد و مشکلات و آسیب‌ها را به‌درستی رفع کرد.
آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی بعداز ظهر امروز در نخستین جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان با تبریک ماه مبارک رمضان و اشاره‌ای به مهم‌ترین فضایل حضرت خدیجه(س) اظهار داشت: مهم‌ترین فضیلتی که خداوند متعال به حضرت خدیجه(س) بخشید، توفیق همسری و مؤانست با برترین خلایق و خاتم پیامبران یعنی محمد مصطفی(ص) بر اساس مشیت خداوند متعال و با اراده الهی بود.

وی به اهمیت و جایگاه تقوا در اسلام اشاره کرد و گفت: "تقوا" در آیات و روایات عامل سعادت و رستگاری انسان‌هاست، اگر مسئولان جامعه به تقوا برسند، همه مشکلات برطرف و توانمند خواهیم شد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با تاکید بر ضرورت خودداری از کارهای خلاف تصریح کرد: نخستین قدم در کنترل نفس، تسلط و در اختیار گرفتن فزون‌طلبی‌های نفس است، بنابراین باید همواره حواسمان را جمع کرده و مراقب رفتار و گفتار خود باشیم.

وی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای انجام امر به معروف در جامعه است، افزود: امر به معروف و نهی از منکر یک واجب و نقش مهمی در ساختن جامعه دارد و انتظار می‌رود مسئولان تحقق این فریضه الهی را از خود آغاز کنند.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی با بیان اینکه اگر بخواهیم گناهان از جامعه رخت بربندد، باید امر به معروف و نهی از منکر در جامعه رواج یابد؛ اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر تنها با یک بار تذکر دادن کامل نمی‌شود و زمانی این هدف تحقق یافته که دیگر شاهد بروز منکر در جامعه نباشیم.

وی با بیان اینکه مسئولان خیلی راحت امر به معروف و نهی از منکر کنند و در پیشبرد اهداف، ساده‌ترین راه را انتخاب کنند؛ تاکید کرد: حرمت و شئونات ماه رمضان باید با فرهنگ‌سازی لازم در سطح شهر حفظ شود.
نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری در بخشی دیگر از سخنان خود ضمن قدردانی از مدافعان امنیت و سلامت، بخش درمان و همراهی مردم برای مقابله و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در استان، عنوان کرد: همه مسئولان و مردم در این روزهای کرونایی حماسه آفریدند و همواره به این عظمت، توان و فهم می‌بالیم.

وی با تاکید بر اینکه باید همه با هم در این روزهای کرونایی فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنیم، ابراز کرد: باید مسئولان علاوه‌بر پیشبرد اهدا و برنامه‌ها، همواره شرایط مردم را نیز در نظر بگیرند.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی با یادآوری اینکه کامل‌ترین نوع حجاب برای خانم‌ها چادر است، ادامه داد: باید تک‌تک‌ انسان‌ها از معروفات پیروی و از منکرات دوری کنند تا بلکه جامعه‌ای سالم و به‌دور از هرگونه مشکل و آسیبی داشته باشیم.

وی با ذکر اینکه مؤمنان همواره انسان‌ها را به خوبی‌ها و منافقین انسان را به بدی ترغیب می‌کنند، افزود: دشمنان همواره با تلاش‌های شبانه‌روزی خود و ترویج بی‌بندوباری به‌دنبال ترویج منکرات و فرهنگ غربی در جامعه اسلامی هستند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با تاکید بر اینکه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گسترش یابد، یادآور شد: می‌توان با روش‌های صحیح امر به معروف و نهی از منکر، جامعه‌ای ایده‌آل ایجاد و مشکلات و آسیب‌ها را به‌درستی رفع کرد.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی با بیان اینکه اقدامات ستاد امر به معروف و نهی از منکر در بحث تذکر به دستگاه‌ها و بخش‌هایی که به این فریضه الهی در استان بی‌توجه هستند، قابل تقدیر است؛ افزود: اگر امروز امر به معروف و نهی از منکر در جامعه کم‌رنگ شده دلیل را کم‌کاری خود مسئولان می‌دانم.

منبع/ تسنیم 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار