کد خبر: ۸۴۶۹۳۷
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۱ 07 May 2020

 ۱۴میلیارد تومان اعتبار به پروژه های راهداری املش اختصاص یافت

تابناک/مدیرکل راهداری وحمل و نقل جاده ای گیلان از اختصاص ۱۴میلیارد تومان اعتبار برای پروژه های راهداری شهرستان املش خبر داد.

سبحان الله علیپور با اشاره به تخصیص یک میلیارد و ۴۰ میلیون تومان اعتبار تاکنون به  پل کیازنیک و پیشرفت  ۲۳درصدی آن اظهار داشت: روند احداث پل کیازنیک املش تا قبل ازشیوع ویروس کرونا خوب بود ولی  بعد از آن کندشده است.

وی ادامه داد:برای پل کشاورز رانکوه املش  ۷.۳  میلیارد تومان هزینه برآورد شده و این پروژه در شرف انتخاب پیمانکار است؛در موردپل لرداسرای رانکوه املش هم ۳۸۰ میلیون تومان اعتبار پیش بینی شده بود که به علت کم کاری پیمانکار این پروژه،  به او ۱۰ روز فرصت می دهیم تا هرچه سریع تر این پروژه را شروع کند وگ رنه خلع خواهد شد.

مدیرکل راهداری گیلان در مورد پل های خرشتم ،کهنه گویه و جیرگوابر املش گفت:این پل ها هم در معرض خطر هستند و باید برای نگهداری از آنها مرمت انجام شود.

در ادامه جلسه معاون عمرانی استاندارگیلان نیز گفت:مرمت و نگهداری پل های در معرض خطر از حساسیت های بالایی برخوردار است لذا برای پل های احداثی و در معرض خطر باید پیگیری بیشتر و سریع تری انجام شود حتی اگر در تأمین منابع اعتباری با مشکل مواجه باشند.

علی اوسط اکبری مقدم افزود:در احداث پروژه های ساماندهی زباله در شهرستانهای رودسر و لنگرود از اعتبارات عمرانی شهرستان املش هم استفاده شده است لذا شهرستانهای یادشده موظفند زباله شهرستان املش را هم ساماندهی کنند برای تحقق این امر باید جلسه ای مشترک بین فرمانداران و شهرداران این سه شهرستان با محوریت کمیته پسماند در استان برگزار شود.

همچنین حسینی مدیرکل آب وفاضلاب شهری استان گیلان گفت:پس از قطع جریان آب سفیدآب بیشترین آسیب را شهرستان های املش و رحیم آباد متحمل می شوند گرچه ۴میلیارد تومان برای تکمیل پروژه تصفیه خانه طول لات رحیم آباد اختصاص یافته است.

در ادامه خرمی مدیر کل آب منطقه ی گیلان گفت:در املش هشت سردهنه آب کشاورزی داریم که ۴تای آن با کمترین بارش ها تخریب می شوند اگرچه در سال جاری ۵ بار این سردهنه ها ساماندهی شدند ولی باز تخریب شده اند لذا برای باید برای ساماندهی این سردهنه ها به موقع اقدام شود.

فرماندار شهرستان املش گفت:شهرستان املش پیرترین جمعیت و پیرترین سالمندان استان گیلان را دارد و تا امروز با همکاری همه دستگاهها و مردم از پس کرونا برآمده ایم.

محمدرنجبر افزود:۱۴ خانوار آسیب دیده بر اثر رانش زمین در روستای لیلیم و شش خانوار در روستاهای هلوسرای سفلی وعلیا برای ساماندهی نیاز به حمایت استانی دارند لذا واگذاری زمین تعرفه شده به این خانوارهای آسیب دیده هرچه سریع تر باید انجام شود.

وی ادامه داد:برای احداث سه پل حیاتی شهرستان املش از جمله پل کیازنیک،پل کشاورز رانکوه وپل لرداسرا جدیتی دیده نمی شود برای پل های درمعرض آسیب شهرستان املش هم وضعیت چنین است.یک حلقه چاه آب شرب با قدرت آبدهی ۱۰ لیتر در ثانیه برای آب شرب املش احداث شدهولی برای رفع مشکل نیازبه حفریک حلقه چاه دیگراست.

شهرستان ملش با۲ بخش مرکزی و رانکوه در۷۰ کیلومتری شرق مرکزگیلان واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار