کد خبر: ۸۴۷۶۲۲
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۱ 09 May 2020

طبق گزارش voa در ببن واکسنهایی که برای کوید ۱۹ در حال آزمایش هستند هشت واکسن منتخب هستند.

این واکسنها در کشورهای چین، آمریکا، بریتانیا و آلمان در حال تست شدن روی انسان هستند.
این ۸ واکسن در ۳ دسته قرار دارند.

-دسته اول(classical technique): با تزریق ویروس کشته شده به میزبان سیستم‌ایمنی رو تحریک میکنند، سه گروه چینی روی این روش کار میکنند.

- دسته دوم: در این روش از یک یه ویروس دیگر مثل ویروس سرماخوردگی استفاده می‌کنند که برخی از قسمت‌های کرونا ویروس درون آن قرار گرفته است ( مثل واکسن آکسفورد)، با یک تزریق بیماری ایجاد نمی شود، ویروس ساخته شده بعضی سلولها رو آلوده می‌کند و در آن تکثیر می‌کند و پروتئین‌های کرونا ویروس را تولید می‌کند که سیستم ایمنی به آن پاسخ می دهد. دو گروه مجزای چینی و بریتانیایی روی این روش کار می‌کنند.

- دسته سوم: محققین قسمتی از کدهای ژنتیکی ِ ویروس کرونا را بطور مستقیم‌ به انسان تزریق می‌کنند که RNA یا DNA است. دو گروه روی RNA واکسن کار می‌کنند و یک گروه بر تزریق DNA.

مزایا و معایب هر روش:

- سیستم ویروس کشته شده امتحان شده ترین و واقعی ترین است اما شکل ویروس کشته شده می تواند تغییر کند و پاسخ سیستم ایمنی می‌تواند متفاوت باشد.

- سیستم وکتور ویروسی یک استراتژی جدید است و مشخص نیست که وکتورهای متفاوت چگونه کار کنند. در بعضی موارد ممکن است افراد قبلا با وکتور مواجه شده باشند که کارآیی واکسن را کاهش می‌دهد.

- واکسنهای DNA نیازمند تجهیزات خاص هستند که به سادگی سرنگ و سوزن نیست و واکسن‌های RNA نیارمند به افزودنی هایی هستند که ترکیبات رو فعال نگه دارد.

https://www.voanews.com/covid-19-pandemic/how-close-are-we-covid-19-vaccine

 

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار