مسوول امور روحانیت سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: چهار بیمارستان تخصصی سرطان با مشارکت واقفان در مناطق مختلف کشور در حال ساخت است.
کد خبر: ۸۵۵۲۳
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۱ 30 August 2015
به گزارش تابناک ایلام،حجت الاسلام محمد نوروزپور گفت: یکی از نیازهایی که امروز در کشور مشاهده می شود، کمبود مراکز درمانی تخصصی بویژه در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته است.
وی افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه توجه به این موضوع را در برنامه های خود لحاظ کرده و هم اکنون ساخت چهار بیمارستان تخصصی سرطان با مشارکت واقفان در مناطق مختلف کشور در دست ساخت است.
نوروزپور با بیان اینکه واقفان سراسر کشور در اجرای طرح های درمانی تخصصی با این سازمان مشارکت می کنند، تاکید کرد: ساخت بیمارستان همودیالیز ویژه بیماران کلیوی در استان قزوین و مشارکت در ساخت بیمارستان ویژه درمان ناباروری پژوهشگاه رویان را از جمله دیگر طرح های درمانی عنوان کرد که با مشارکت این سازمان در حال احداث است.
وی یادآور شد: مراکز مشاوره ای این سازمان در استان ها و شهرستان های مختلف برای جهت دهی موقوفات به سمت نیازهای روز جامعه همواره با واقفان در ارتباط هستند و با راه اندازی این مراکز شاهد گسترش فعالیت های سازمان اوقاف در زمینه های مختلف فرهنگی و اجتماعی هستیم.
مسوول امور روحانیت سازمان اوقاف و امور خیریه کشور یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در سال های اخیر بر افزایش تعداد موقوفات و جهت دهی آنها به سمت نیازهای ضروری مردم تاکید داشته اند و خوشبختانه مردم نیک اندیش ایران اسلامی به این رهنمود رهبری لبیک گفته و شاهد افزایش چند برابری موقوفه ها در سال های اخیر هستیم.
نوروزپور ادامه داد: بیشترین درآمد موقوفات کشور هم اکنون در زمینه های مسایل مذهبی، عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) و رسیدگی به ایتام هزینه می شود.
وی با بیان اینکه تعداد موقوفات سه چهار سال گذشته به تنهایی با تمامی موقوفه های 30 سال قبل برابری می کند، گفت: به منظور افزایش بهره وری موقوفات، باید ترویج وقف در جامعه و افکار عمومی نهادینه و فرهنگ سازی شود.
وی با اشاره به لزوم احیای موقوفات راکد اضافه کرد: موقوفات بسیاری وجود دارند تبدیل به احسن و آباد نشده اند که اگر نسبت به آبادانی این موقوفات و احیای آنها اقدام شود، باور پذیری مردم نسبت به وقف تقویت شده و در این حوزه بیشتر ورود می کنند.
قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه و مسوول امور روحاین این سازمان به منظور شرکت در آیین تودیع و معارفه مدیران کل اوقاف به استان ایلام سفر کردند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار