کد خبر: ۸۶۰۸۹۱
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۳ 10 June 2020
حجت الاسلام اشجری از تشکیل ستاد بزرگداشت هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی با هدف تبیین مبانی انقلاب اسلامی در دو محور دشمن شناسی و استکبارستیزی در گیلان خبرداد.
 

 

تابناک/ حجت الاسلام «مجتبی اشجری» امروز(چهارشنبه، ۲۱ خرداد) در نشست هماهنگی ستاد بزرگداشت «هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی» با بیان اینکه مشکلات انقلاب اسلامی ایران در آغازین سال های عمرش در سایه الطاف الهی، هدایت پیامبرگونه امام خمینی(ره) و پشتیبانی مردم از ولایت رفع شد گفت: شهادت مظلومانه آیت الله دکتر سیدمحمد بهشتی و ۷۲تن از یارانش در سال ۱۳۶۰یکی از حوادث تلخ تاریخ انقلاب اسلامی است.

 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه حادثه تروریستی هفتم تیر نتیجه ائتلاف و پیوند نامبارک لیبرالیسم، نفاق داخلی و استکبار جهانی بود افزود: این حادثه با وجود خسارات فراوان برای ایران اسلامی، اما موجب تکوین و تداوم انقلاب اسلامی شد.

 

وی با تاکید بر اینکه امروز جامعه نیازمند اندیشمندانی همچون آیت الله بهشتی است افزود: عالمان باید شجاعانه وارد چالش های فقهی شوند، شبهات نظری مردم به‌ویژه جوانان را با استدلال های عمیق و قوی پاسخ دهند و به تنویر افکار عمومی بپردازند.

 

حجت الاسلام اشجری با اشاره به پیشنهاد نامگذاری این هفته تحت عنوان «هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی» توسط مقام معظم رهبری اظهارداشت: ستاد بزرگداشت هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی با هدف تبیین مبانی انقلاب اسلامی در دو محور دشمن شناسی و استکبارستیزی در گیلان تشکیل شد.

 

وی بر لزوم تبیین ابعاد اقتدار نظام اسلامی در مواجهه با چالش ها و تهدیدات تاکید کرد و افزود: تقویت روحیه ظلم ستیزی و دفاع از حقوق مظلومان و مستضعفان در سراسر جهان، تبیین ابعاد نفوذ و نفاق و ترویج شئون حقوق بشر راستین مبتنی بر موازین الهی و اسلامی، تعمیق درک و شناخت مردم در زمینه اقدامات و سیاست های خصمانه آمریکا علیه انقلاب اسلامی و بازخوانی جنایات و افشای اقدامات ضد حقوق بشری آمریکا در ایران از دیگر اهداف این ستاد است.

 

حجت الاسلام اشجری با اشاره به حوادث اخیر در ایالات آمریکا و خیزش اعتراضات مردمی به‌دلیل کشته‌شدن یک سیاه پوست به دست پلیس آمریکایی، تصریح کرد: جمله «نمی توانم نفس بکشم» سیاه پوست آمریکایی، اکنون تبدیل به هشتگ عدالت طلبی و آزادی خواهی در شبکه های اجتماعی جهان شده است.

 

به گفته وی برخورد پلیس آمریکا در مقابل فریادهای عدالت خواهانه مردم معترض فرصت گرانسنگی برای افشای حقوق بشر آمریکایی علیه ملت ها است.

 

حجت الاسلام اشجری با بیان اینکه صدای فروپاشی هیمنه پوشالی آمریکا به گوش می رسد، تصریح کرد: کشوری که خود را قدرت اول جهان و داعیه دار حقوق بشر می‌داند اکنون در مواجهه با ویروس منحوس کرونا تلفات زیادی را متحمل شده است، اما ایران اسلامی با وجود تمام تحریم های ناجوانمردانه، محکم و با صلابت در مقابل این بیماری ایستاده و کادر درمانش از سلامت مردم جانانه دفاع می کند.

 

وی با اشاره به محدودیت های کرونایی گفت: با توجه به اعلام شورای سیاستگذاری ائمه جمعه مبنی بر اقامه نماز جمعه در شهرهای سفید و زرد، مراسم استانی بزرگداشت آیت الله بهشتی و شهدای هفتم تیر قبل از خطبه های نماز جمعه(۶ تیر) شهر رشت در مصلی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار