مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار گفت: تاکنون 85 درصد محصول سیب‌زمینی برداشت شده و برداشت مابقی محصول نیز به مرور ادامه دارد.
کد خبر: ۸۶۱۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۷ 31 August 2015

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار گفت: تاکنون 85 درصد محصول سیب‌زمینی برداشت شده و برداشت مابقی محصول نیز به مرور ادامه دارد.

به گزارش فارس؛هوشنگ کرمی با بیان اینکه سیب‌زمینی در اراضی شهرستان بهار در حال برداشت است، اظهار کرد: تاکنون 85 درصد از این محصول برداشت شده و مابقی نیز به مرور ادامه می‌یابد.

وی با بیان اینکه قیمت کنونی سیب‌زمینی کیلویی 550 تومان است، افزود: قیمت، تابع برداشت است و ممکن است با ورود خللی در برداشت محصول قیمت نیز تغییر کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار با بیان اینکه سیب زمینی بیشتر به مقصد عراق صادر می‌شود، خاطرنشان کرد: در صورت برداشت مازاد بر نیاز داخل با تصمیمات استانی به سایر نقاط داخلی و خارجی کشور نیز صادر می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه برداشت گندم و خرید نیز به اتمام رسیده است، گفت: بیش از 35 هزار تن تولید گندم در شهرستان بوده که 25 هزار تن توسط اداره تعاون و غله خریداری شده است.

کرمی با بیان اینکه 40 درصد پول کشاورزان گندم‌کار پرداخت شده است، افزود: طبق وعده وزیر بدهی مابقی کشاورزان نیز در یکی دو هفته آینده پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به وضعیت کمبود آب و کاهش سطح زیر کشت سیب‌زمینی یادآور شد: این محصول به علت کمبود آب، کشت دوم نداشت و همین موجب شد میزان تولید محصول نیز کاهش یابد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار