آیت الله دژکام گفت: آرامگاه مشاهیر بزرگ تاریخ شیراز نباید در پشت آرامگاه «حافظ شیرازی»، مهجور بماند و این دست وقایع در شان شهر شیراز نیست.
کد خبر: ۸۶۲۳۱۴
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰ 14 June 2020

تابناک فارس به نقل از شبستان:آیت الله «لطف الله دژکام»، در دیدار با مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و مسئولان انجمن ها و کانون های هنری و فرهنگی استان، گفت: رفع مشکلات فرهنگی امروز جامعه با همراهی یکدیگر امکان پذیر است.

امام جمعه شیراز افزود: در حوزه فرهنگ در استان فارس، برنامه‌ مدونی نداریم و افق های این حوزه و روند دستیابی به آنها نیز مشخص نشده است.

نماینده ولی فقیه در فارس اضافه کرد: مقرر شده بود تا سال 1404 به نقشه مهندسی فرهنگی کشور دست یابیم و باید بدانیم که تغییر و تحول فرهنگی و انجام یک کار عمیق فرهنگی برای به ثمر رسیدن به زمان نیاز دارد.

وی تصریح کرد: برای تهیه برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی نیز در تلاش هستیم و جلساتی با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این خصوص برگزار شده است و باید بدانیم که تهیه نقشه‌های راهبردی، پشت در‌های بسته، بی نتیجه است بلکه باید با تبادل نظر با کارشناسان و صاحبنظران این حوزه تهیه شود.

آیت الله دژکام با تاکید بر نقش تکامل افکار در به دست آوردن یک راهبرد، بیان کرد: ایجاد تعامل با افراد کارآمد و جمع بندی نتایج، منجر به ایجاد یک راهبرد خواهد شد.

وی ادامه داد: در فرصتی که برای تدوین نقشه مهندسی فرهنگی در برش استانی داریم، امیدواریم که شاهد مشارکت تمامی افراد در مجموعه‌ها و ارائه پیشنهادات باشیم.

امام جمعه شیراز تاکید کرد: هنر باید خریدار داشته باشد، کار هنری باید مورد توجه مدیرانی باشد که می‌توانند هزینه آن را بپردازند و گاهی هنر نیز باید نیازی را برطرف کند تا در مقابل آن چیزی را طلب کند.

وی افزود: امروز در کشور ما که تاریخ کهنی در هنر دارد به ارتباط حاکمیت با گروه‌های هنری مختلف و تعریف و بازسازی هنرپروری از نو نیاز داریم و لازم است تا با شهرداری شیراز که در زمینه فرهنگی و هنری، بودجه قابل توجهی دارد، پروژه های فرهنگی مشترکی تعریف کنیم.

آیت الله با اشاره به نقش همدلی و یکرنگی در نتیجه دهی برنامه ها، گفت: نباید نان همدیگر را ببریم و رقابت ناسالم داشته باشیم، بلکه باید همراه و همسو و یکرنگ باشیم.

وی، لباس روحانیت را یک لباس ایرانی دانست و بیان کرد: این لباس بر تن «سعدی شیرازی»، «ملاصدرا» و «ابن سینا» نیز بوده است و مقاومتی که روحانیت در طول تاریخ برای بیرون نیاوردن این لباس از تن خود نشان داد، برای این بود که هویت ما به این لباس پیوند دارد و معنویت و انسانیت را با خود یدک می‌کشد که علمای ما برای حفظ آن کتک‌ خورده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: آرامگاه مشاهیر بزرگ تاریخ شیراز نباید در پشت آرامگاه «حافظ شیرازی»، مهجور بماند و این دست وقایع در شان شهر شیراز نیست.

وی تاکید کرد: وظیفه ما امروز، بستن راه تحریف شخصیت های عرفانی و قرآنی همچون، «خواجه حافظ شیرازی» است تا چهره عرفانی و قرآنی وی مخدوش نشود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار