کد خبر: ۸۶۶۱۵۰
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰ 23 June 2020
 
تابناک/نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید براینکه مذاکره با آمریکا سودی برای ایران ندارد، بیان کرد که ایران نباید در برابر قطعنامه حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی نرمش نشان دهد.
جبار کوچکی نژاد

جبار کوچکی نژاد د در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به قطعنامه اخیر شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی، گفت: در طول چهل سال بعد از انقلاب اسلامی، بارها از این نوع قطعنامه ها علیه ایران صادر شده است، دنیا باید این را درک کند که چنین قطعنامه های خللی در اراده مسئولین و مردم ایجاد نمی کند، درست است از لحاظ اقتصادی ما را بهم می ریزد و علیه ایران فضا سازی می شود اما خللی بر ایستادگی ملت ایران در برابر شبکه های بیگانه وارد نمی کند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برخی کشورهای بزرگ مانند چین و روسیه مخالف این قطعنامه بودند، بیان کرد: از کشورهای همسایه برای مخالفت با این قعطنامه انتظار داشتیم که عکس العمل ویژه نشان دهند، بدانند روزی خودشان هم گرفتار همین مسائل می شوند، با این حال جمهوری اسلامی همیشه با همسایگان خود مدارا کرد و از آنها حمایت  و دفاع کرد، اردوغان نباید فراموش کند که در کودتایی که علیه او شکل گرفت ایران کمک های بسیاری به او کرد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه سلطه آمریکا و اسراییل بر روی فضای سیاسی کشورها سایه انداخته است، تصریح کرد: اعتقاد دارم که جمهوری اسلامی ایران باید دقت کند و دربرابر این فشارها نرمش نشان ندهد، هر گونه نرمشی دراین رابطه مشکلاتی به دنبال خواهد داشت. تفکر مقاومت به عنوان بهترین روش جواب داده است باید همین مسیر را طی کنیم.

کوچکی نژاد تاکید کرد:  از سوی دیگر باید مذاکره با آژانس بین المللی انرژی اتمی را شروع کنند و در عین اقتدار نظام جمهوری اسلامی در این گفت‌وگو ها باید ادامه پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه قطعنامه با هدف فشار بر ایران برای انجام مذاکره با آمریکا صادر شده است، گفت: در طول چهل سال گذشته شاهد دشمنی کینه توزانه آمریکا و اسرائیل با همراهی کشورهای انگلیس، آلمان و فرانسه بوده ایم، از این رو تاکید داریم که مذاکره با آمریکا هیچ سودی برای ایران به همراه ندارد و این موضوع بارها به ما ثابت شده است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، روز جمعه 30 خرداد، اعضای شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قطعنامه ضدایرانی انگلیس، آلمان و فرانسه را تصویب کردند. بنا بر این قطعنامه، از ایران خواسته می‌شود عدم همکاری با آژانس و ممانعت از دسترسی بازرسان به دو مکان (هسته‌ای) را متوقف کند. این نخستین قطعنامه علیه ایران از سال ۲۰۱۲ است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار