کد خبر: ۸۶۶۹۰۳
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۰ 24 June 2020

نرخ باسوادی در صومعه سرا بیش از ۹۶ درصد است

تابناک/رئیس نهضت سوادآموزی صومعه سرا گفت: نرخ باسوادی این شهرستان ۹۶.۶ درصد است که به علت بحث ویروس کرونا به هنجار۹۷ درصد نرسید.

عباس صفری روز چهارشنبه در جلسه شورای سواد آموزی این شهرستان اظهار داشت : از ۲ هزار و ۶۳۰ نفر بی سواد شناسایی شده شهرستان صومعه سرا ، براساس طرح شتاب بخشی باید ۶۳۷نفر تا سال ۱۴۰۰ باسواد شوند .
وی افزود : این سازمان طرح‌های مختلفی را برای جذب، نگهداشت و تعمیق سواد در بین سوادآموزان اجرا می‌کند که از جمله می‌توان به طرح‌ حلقه‌های کتابخوانی، خواندن باخانواده، آموزش اولیای بی‌سواد دانش‌آموزان و طرح آموزش مقدمات رایانه به سوادآموزان اشاره کرد.

معاون فرماندار صومعه سرا نیز در این جلسه گفت: هرگونه ارتباط باسوادی یا بی سوادی افراد، با پرداخت یارانه آنها کذب است و باید با اطلاع‌رسانی دقیق و شفاف این شایعات بی اساس برطرف شود .
محمد حیدری اظهارداشت: نهضت سواد آموزی باید تلاش کند علاوه بر کاهش نرخ بیسوادی سطح سواد را از خواندن و نوشتن به اخذ دیپلم و لیسانس ارتقاء دهد .
وی ادامه داد: بهزیستی، کمیته امداد، شبکه بهداشت، بخشداران و دهیاران می توانند با توجه به جمعیت تحت حمایت بهترین و دقیق ترین آمار را از مجموع افراد بیسواد ارایه دهند.
وی افزود: در بحث بیسوادی ، تناقض آماری وجود دارد و لازم است با همکاری نهادها و دستگاه‌های متولی برای آن چاره‌یابی شود. 
‌ ‌ حیدری در ادامه افزود: سوادآموزی نیاز به همدلی و عزم ملی دارد و در توسعه بهداشت ،رعایت قوانین و مقررات و فرهنگ بسیار موثر است .
شهرستان صومعه سرا با سه بخش مرکزی، تولمات و گوراب زرمیخ و حدود ۱۳۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار