کد خبر: ۸۷۸۱۷۳
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱ 21 July 2020

روند نزولی نرخ دلار که چند روزی است آغاز شده امروز نیز ادامه داشت، اما این افت نرخ نتوانست مرز روانی ۲۰ هزار تومان را بشکند.

 با نزدیک شدن به اولتیماتوم دولت به صادر کنندگان برای بازگشت وجوه صادراتی خود به سامانه نیما نرخ ارزها تا حدودی با ثبات تر شده و سودای کاهش نرخ را در بازار شاهد هستیم. کمتر از ۲۴ ساعت دیگر به پایان مهلت صادر کنندگان برای رفع تعهد ارزی خود و تزریق وجوه صادراتی آن‌ها به سامانه نیما باقی مانده است. گفته می شود که مقصر رشد نرخ ارز صادر کنندگانی هستند که با تزریق نکردن ارز‌های خود به سامانه نیما سبب شدند تا نرخ ارز و به خصوص دلار در بازار آزاد از مرز 26 هزار تومان عبور کند.

بانک مرکزی امروز اعلام کرد: روز گذشته عرضه ارز در سامانه نیما حدود ۱۳۱ درصد رشد داشته است.

امروز در ساعات آغازین معاملات ارزهای خارجی در بازار آزاد، نرخ دلار آمریکا به 20 هزار و 500 تومان کاهش یافت اما نتوانست مرز روانی 20 هزار تومان را بشکند.

اکثر فعالان بازار ارز معتقد هستند که نرخ ارز را نمی توانند پیش بینی کنند. آنان می گویند که اگر اتفاق خاصی در بازار ارز رخ ندهد و ارزهای صادراتی به موقع وارد سامانه نیما شود می توان به ثبات نرخ ارز امیدوار بود.

در حال حاضر نرخ یورو نیز در بازار ارز 23 هزار و 600 تومان داد و ستد می شود.

قیمت سکه بهار آزادی 9 میلیون و 600 هزار تومان، سکه بهار آزادی امامی 10 میلیون و 900 هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی پنج میلیون و 200 هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی سه میلیون و 100 هزار تومان و سکه گرمی یک میلیون و 700 هزار تومان خرید و فروش شد.

اما بر خلاف ارز و انواع مسکوکات طلا، امروز نیز روند صعودی هر اونس طلا در بازارهای جهانی ادامه داشت و در قیمت 1822 دلار معامله شد.الف

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :