کد خبر: ۸۸۲۹۸
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۷ 03 September 2015

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: مکان‌یابی برای احداث نیروگاه تولید انرژی از زباله در سراوان رشت مورد تایید سازمان محیط زیست قرار گرفته‎است.
خبرگزاری فارس: تایید مکان احداث نیروگاه تولید انرژی از زباله در سراوان

به گزارش خبرگزاری فارس رودبار، معصومه ابتکار صبح امروز در جریان بازدید از جایگاه زباله سراوان هدف از سفر خود به گیلان را اطلاع از وضعیت تخریب جنگل‌ها عنوان و اظهار کرد: برای برطرف شدن مشکلات جنگل در گیلان به این استان سفر کرده‌ایم.

وی با اشاره به وضعیت پسماند استان افزود: دولت برای مدیریت پسماند مصوبه خوبی داشته و تسهیلات مناسبی را در نظر گرفته‌است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: برای بحث خرید زباله‌سوزها پیش‌بینی‌ شده و اعتبارات لازم را دولت تامین می‌کند و از سرمایه‌گذاران می‌خواهیم در این زمینه مشارکت کنند.

وی با بیان اینکه کسانی که به طبیعت و جنگل‌های کم‌نظیر و فوق‌العاده زیبای گیلان علاقمند هستند مشارکت کنند، تصریح کرد: مصوبه خوبی در زمینه مشارکت بخش‌خصوصی و سرمایه‌گذاری با سازمان به تصویب رسیده است.

ابتکار ساماندهی پسماند را اولویت مهم استان‌های شمالی عنوان کرد و گفت: گام‌های خوبی در این زمینه برداشته شده و در جلسات پیگیری می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مشکلات یک شبه ایجاد نشده‌است، خاطرنشان کرد: مشکل پسماند از گذشته بوده و تلاش دولت یازدهم در برطرف شدن مشکلات مضاعف است.

این مقام مسئول از مکان‌یابی برای ساخت نیروگاه تولید انرژی از زباله در سراوان را مورد تایید قرار داد و گفت: تعیین این جایگاه نخستین مصوبه ما در سفر به این استان است.

وی اقدام‌های مدیریت پسماند در گیلان را خوب ارزیابی کرد و یادآور شد: طرح تفکیک زباله از مبدأ اقتصادی است و باید در زمینه جداسازی پلاستیک، شیشه و کاغذ به مردم آموزش‌های لازم داده شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار