تابناک کهگیلویه وبویراحمد
تابناک کهگیلویه وبویراحمد در بسته ای ویژه به ارائه اخبارهای مربوط به فن آوری ونرم افزار های کاربردی جهت استفاده کاربران درحوزه فضای مجازی می پردازد.
کد خبر: ۸۸۷۳۱
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۶ 04 September 2015

 تابناک کهگیلویه وبویراحمد در بسته ای ویژه به ارائه اخبارهای مربوط به فن آوری ونرم افزار های کاربردی جهت استفاده کاربران درحوزه فضای مجازی می پردازد.

چرا از ویندوز 10استفاده نکنیم؟

این روزها کم نیستند افرادی که کاربران را به نصب تازه‌ترین نسخه از سیستم‌عامل مایکروسافت موسوم به ویندوز ۱۰ دعوت می‌کنند، اما برخی تداوم استفاده از ویندوزهای ۷ و ۸.۱ را عاقلانه‌تر می‌دانند.
به گزارش فارس، امکانات تازه ویندوز ۱۰ مانند مرورگر پیشرفته‌تر، امکان تشخیص چهره، دستیار صوتی کورتانا و ....آن را از نسخه‌های قدیمی‌تر متمایز نموده، اما آیا این بدان معناست که باید لزوما با ویندوزهای قبلی خداحافظی کنیم؟
یکی از چند استدلال مخالفان نصب ویندوز ۱۰ را با هم مرور می‌کنیم تا مشخص شود چرا صلاح است برخی کاربران در استفاده از این سیستم‌عامل عجله نکنند.

مشکلات مربوط به نقض حریم شخصی
مایکروسافت مدعی است برای ارائه خدمات مناسب به کاربران باید همه داده‌های آنها دسترسی داشته باشد و به عنوان مثال دستیار صوتی کورتانا در ویندوز ۱۰ به گونه‌ای طراحی شده که می‌تواند به محتوای ایمیل و برنامه‌ریزی‌های شما در بخش تقویم دسترسی داشته باشد.

این امر نقض صریح حریم شخصی تلقی می‌شود و امنیتی برای کاربران بر جای نمی‌گذارد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد مایکروسافت هیچ حد و مرزی در زمینه جمع‌آوری اطلاعات کاربران ویندوز ۱۰ قائل نیست و مانند ویندوز ۸ به هر کاربر یک شناسه تبلیغاتی اختصاص می‌دهد و بر اساس اطلاعات شخصی جمع‌آوری کرده آگهی‌های تبلیغاتی مرتبط را به نمایش درمی‌آورد.

بنابراین مایکروسافت هم راه دیگر غول‌های دنیای فناوری یعنی اپل و گوگل را ادامه داده و تلاش دارد تا سرحد امکان به اطلاعات خصوصی افراد دسترسی پیدا کند.

نظارت بر پیامک های انبوه

امیر سیاح مدیر سامانه‌های همراه مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به برنامه‌های مدنظر کارگروه ساماندهی پیامک‌های انبوه اظهار داشت: موضوع قوانین مرتبط با تنبیه و تشویق ارسال کنندگان پیامک‌های انبوه در سومین جلسه این کارگروه بررسی شده و تدوین‌نهایی و تصویب آن در جلسه آینده این کارگروه انجام می‌شود.
به گزارش مهر، سیاح با تاکید براینکه اپراتورهای تلفن همراه و تولیدکنندگان محتوای پیامکی ملزم به راه‌اندازی سامانه نظارت بر این فعالیت‌ها تحت نظر مرکز رسانه‌های دیجیتال شده‌اند خاطرنشان کرد: سامانه محتوای پیامک‌های انبوه برای نظارت باید توسط این اپراتورها و شرکت‌های فعال در این زمینه راه‌اندازی شود.
سیاح با بیان اینکه با ارسال کنندگان پیامک‌های غیرمجاز تبلیغاتی برخورد می‌شود گفت: نظارت بر مسابقات پیامکی و پیامک‌های ارزش افزوده نیز در دستور کارگروه ساماندهی پیامک‌های انبوه قرار گرفته است.
مدیر سامانه‌های همراه مرکز رسانه‌های دیجیتال با اشاره به جلسات مداوم برای اجرای مصوبه ساماندهی پیامک‌های انبوه شورایعالی فضای مجازی تصریح کرد: از سال گذشته این موضوع در دست بررسی است و باید با همکاری بیشتر اپراتورهای موبایل اجرایی شود.
وی گفت: اپراتورهای تلفن همراه ملزم شده‌اند که مرکز رسانه‌های دیجیتال نماینده خود را معرفی کرده تا موضوع را‌اندازی سامانه و پنل نظارت بر محتوا شکل اجرایی به خود بگیرد؛ علاوه بر اپراتورها، شرکت‌های ارائه کننده خدمات پیامکی و شرکت‌های واسط نیز باید از بخش رسانه برخط مرکز رسانه‌های دیجیتال برای این فعالیت، مجوزهای لازم را دریافت کرده و پنل محتوا را با نظارت این مرکز راه‌اندازی کنند.
سیاح با بیان اینکه همکاری اپراتورهای موبایل و شرکت‌های فعال در عرصه پیام کوتاه کمرنگ است، اضافه کرد: تجمیع‌گران محتوا که واسطی بین اپراتورهای موبایل و شرکت‌های ارائه دهنده محتوا محسوب می‌شوند نیز باید از مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد مجوز فعالیت دریافت کنند.
وی با بیان اینکه عدم همکاری کامل این شرکت‌ها و اپراتورهای موبایل را به رگولاتوری و مرکز ملی فضای مجازی اعلام کرده‌ایم، گفت: با راه‌اندازی پنل محتوای پیامک‌های انبوه، مشخص خواهد شد که روزانه چه تعداد پیامک در حیطه تبلیعات، مسابقه و ارزش افزوده متنی ارسال می‌شود و چنانچه محتوای این پیامک‌ها مجاز نباشد قبل و بعد از ارسال مورد نظارت و برخورد مرکز رسانه‌های دیجیتال قرار می‌گیرد.
مدیر سامانه‌های همراه مرکز رسانه‌های دیجیتال با اشاره به روند بررسی پیامک‌های انبوه تبلیغاتی گفت: روند بررسی پیامک‌ها به این نحو است که پیامک‌های مسابقات و ارزش افزوده قبل از ارسال و پیامک‌های تبلیغاتی پس از ارسال مورد ارزیابی و نظارت قرارمی‌گیرند؛ این پیامک‌ها باید از ارگان و سازمان زیرمجموعه خود تائیدیه داشته باشند.
وی با بیان اینکه هم اکنون حدود ۶۰ شرکت از کل شرکت‌های فعال در حوزه پیامک تلفن همراه در پنجره واحد بررسی محتوای مرکز رسانه‌های دیجیتال دارای پنل محتوا هستند خاطرنشان کرد: در مورد پیامک‌های تبلیغاتی، محتوای ارسالی از نظر موضوع و الفاظ استفاده شده مورد نظارت قرار می‌گیرد و در صورتیکه این پیامک‌ها دارای مجوز از ارگان‌های مربوطه نباشند و قوانین و مقررات پیامک‌های تبلیغاتی را رعایت نکنند مورد جریمه، توبیخ و درج در پرونده قرار می‌گیرند.

هشدار درباره رواج باج افزارها در فضای مجازی
معاون امور بین الملل و حقوقی پلیس فتای ناجا در خصوص گسترش باج‌افزارها درفضاهای مجازی و شبکه‌های اجتماعی هشدار داد و گفت: یکی از مواردی که در حال افزایش است، شیوع باج افزارها در فضای مجازی است، براین اساس مجرمان از طریق ارسال پیامک یا رایان‌نامه ، لینکی را به شهروندان ارسال کرده و با عناوین جذاب آنها را فریب می‌دهند که در صورت کلیک بر روی این لینک به مطلب خاصی خواهند رسید. همچنین برخی از آنها با موج‌سواری بر روی واقعه‌های خبری چنین اقدامی را انجام می‌دهند، غافل از اینکه با کلیک کردن بر روی این لینک باج‌افزار پنهان‌سازی شده در آن نیز وارد سیستم تلفن همراه یا رایانه شده و منجر به از بین رفتن یا سوء استفاده از اطلاعات کاربر می‌شود.
وی افزود: در این شرایط فرد سودجو مجددا پیامی را به کاربر ارسال کرده و این بار تهدید می‌کند که اگر قصد بازیابی اطلاعات خود را دارد می‌بایست مبلغی را پرداخت کند که متاسفانه این شیوه در حال افزایش است و لازم است شهروندان باید نسبت به لینک‌هایی که روی آن کلیک می‌کنند حساسیت لازم را داشته و از بازکردن مواردی که آن را نمی‌شناسند خودداری کنند.

انتشارکروم جدید بارفع معایب مربوط به مصرف زیاد باطری

بعد از اعتراضات زیاد کاربران مبنی بر تاثیر زیاد مرورگر کروم روی باتری دستگاه‌های قابل حمل، گوگل تصمیم گرفت تا با ارائه‌ی یک سری بهینه‌سازی‌های این مشکل را بر طرف کند. نسخه‌ی جدید این مرورگر منتشر شده و گفته می‌شود از نظر عملکرد و مصرف شارژ باتری پیشرفت‌های چشمگیری داشته است.

به نظر می‌رسد گوگل میزان مصرف باتری مرورگر کروم در دستگاه‌های قابل حمل از جمله لپ‌تاپ‌ها را جدی گرفته و به همین منظور سعی کرده میزان مصرف صفحات از حافظه‌ی رم را به طور متوسط ۱۰ درصد کاهش دهد. این کمپانی در وبلاگ خود نوشته نتیجه‌ی این کار در اپلیکیشن‌های پیچیده‌ی وب قابل توجه بوده و به عنوان مثال در جی‌میل نزدیک به یک چهارم حافظه‌ی رم که توسط تب مرورگر اشغال شده آزاد می‌شود.

همچنین کروم با عدم پشتیبانی از انیمیشن‌های فلش میزان مصرف باتری را کاهش داده است. هنگام کار نیز برخی کاربران با مشکلات زیادی چون بسته شدن یا کرش کردن ناگهانی کروم روبرو می‌شدند، اما حالا امکان بازیابی سریع‌تر تب‌های فعال فراهم شده و می‌توانید دوباره بدون نیاز به بارگذاری مجدد تمامی محتوا به کار خود ادامه دهید.

البته هنوز مشکل مصرف باتری به صورت کامل حل نشده و به نظر می‌رسد گوگل راهی طولانی را در پیش دارد. ولی با توجه به بروزرسانی جدید می‌توان فهمید مانتن ویویی‌ها برای برطرف کردن مشکلات مرورگر کروم کاملا جدی و مصمم هستند.

عکس‌های اینستاگرام دیگر به قاب مربعی محدود نیستند


اینستاگرام بعد از مدت‌ها تغییر چشم‌گیری در نحوه ارسال عکس‌ها و ویدئوهای کاربران ایجاد کرده است: کاربران از این پس برای ارسال تصویر تازه، محدود به قاب مربعی اینستاگرام نیستند.

این تغییر به آن معناست که حالا می‌توانید عکس‌ها و ویدئوها را با سایز اصلی‌شان چه در حالت پرتره و چه لنداسکیپ در اینستاگرام قرار دهید.
اینستاگرام پیشرو در فرمت مربعی عکس‌ها بوده است و این محدودیت در نوع خود تغییر شگرفی به شمار می‌رفت؛ اما بسیاری از عکس‌ها به دلیل آنکه مجبور به بریدن عکس‌هایشان پیش از قرار دادن آن در پلتفرم بودند، ابزار نارضایتی‌می‌کردند.
در پی این تغییرات، اینستاگرام قصد دارد فیلتر‌های جداگانه‌ای نیز برای ویدئو در اختیار کاربران قرار دهد. به جای آنکه از مجموعه افکت‌های عکس‌ها استفاده کنند، اکنون ویدئوها دارای مجموعه مشابهی از فیلترهای پیشفرض هستند.

چطور می‌توان عکس یا ویدئوی پرتره (عمودی) یا لنداسکیپ (افقی) اضافه کرد؟

پس از آنکه عکس خود را از میان عکس‌های موبایل و یا تبلت انتخاب کردید، می‌توانید به جای بارگذاری آن به شکل مربعی آن را به یکی از دو حالت پرتره یا لنداسکیپ در پلتفرم قرار دهید. برای این کار مراحل زیر را باید انجام دهید:
۱. بر روی علامت  تپ کنید تا عکس را از حالت پیشفرض مربعی به یکی از دو حالت پرتره یا لنداسکیپ تغییر دهید.
۲. با لمس صفحه می‌توانید عکس را جابه جا کرده و یا اندازه آنرا تغییر دهید تا در قاب تصویر قرار گیرد. از گرید برای ترکیب‌بندی بهتر عکس‌تان استفاده کنید.
۳. با تپ کردن بر رویNEXT  به قسمت فیلترها برای ایجاد تغییرات بر روی عکس در صورت نیاز بروید.
پس از به بارگذاری عکس‌ها به همان شکلی که خواسته‌اید نمایش داده می‌شوند. شما می‌توانید عکس‌ها را با نسبت تصویر ۱٫۹۱:۱ و ۴:۵ به اشتراک بگذارید.

قابلیت جدید به نسخهios و اندروید اینستاگرام اضافه شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار