توله خرس‌های قهوه‌ای قربانی می‌شوند
تراژدی غم‌انگیز کشتار حیوانات وحش در مناطق مختلف استان اردبیل در سایه سکوت و بی‌اعتنایی دستگاههای مسئول ادامه دارد...
کد خبر: ۸۸۸۱۴۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۲ 16 August 2020

به گزارش تابناک اردبیل،‌ انسان‌ها از ابتدای خلقت با طبیعت و زیستگاه حیوانات در ارتباط مستقیم بوده‌اند و به واسطه این ارتباط مسائل و مشکلات متعددی برای این موجودات زنده رقم خورده است.

یکی از معضلات کنونی در بین انسان‎‌ها و حیوانات در طبیعت کشتار و یا تلف شدن این موجودات زنده در پی نزدیکی بیش از حد انسان‌ها به زیستگاه این حیوانات است که امروزه در مناطق مختلف کشور اتفاق می‌افتد.

آری تراژدی غم‌انگیز کشتار حیوانات در مناطق مختلف استان اردبیل نیز همچون سریالی تکراری هر روز رقم خورده و روز به روز به آمارهای مربوط به این معضل در اردبیل افزوده می‌شود.

متاسفانه امروز با رصد فضای مجازی از تلف شدن و مرگ دلخراش توله خرسی در جاده گردشگری موییل و قینرجه بر اثر تصادف با خودرو با خبر شدیم که برای دوستداران طبیعت و حیوانات بسیار تلخ و دلخراش است.

براساس شواهد موجود نبود دید کافی و روشنایی مناسب و همچنین نبود سرعت‌گیر در برخی قسمت‌های این جاده موجب به وقوع پیوستن این گونه تصادفات می‌شود که نیازمند اقدامی جدی برای پایان بخشیدن به چنین حوادث تلخی هستیم.

امیدواریم با اقدام عملیاتی دستگاه‌های اجرایی مربوطه و همچنین توجه هرچه بیشتر رانندگان در این مسیر هوای حیوانات را داشته باشیم و برای حیات و گسترش آنان نیز گامی مثبت برداشته باشیم.

گشت‌های حفاظت از محیط زیست در مناطق گردشگری مشگین شهر تشدید می‌شود

در این خصوص برای اطلاع بیشتر از جزئیات حادثه با یوسف محمدی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مشگین شهر به گفت‌وگو پرداختیم که اظهار داشت: این توله خرس در جاده گردشگری قینرجه توسط یک دستگاه خودرو عبوری زیر گرفته شده و تلف شده است.

محمدی از تشدید گشت‌های حفاظتی از محیط زیست در مناطق مختلف استان اردبیل خبر داد و افزود: در پی بروز حوادث مختلف که منجر به تلف شدن حیوانات در مسیرهای ارتباطی مختلف در سطح استان شده است که در این راستا گشت‌های حفاظتی از محیط زیست در مناطق مختلف گردشگری مشگین شهر تشدید می‌شود.

نصب تابلوهای هشدار دهنده در جاده گردشگری موییل و قینرجه ضروری است

در ادامه یکی از کارشناسان محیط زیست نیز در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل گفت: با توجه به اینکه اخیرا به صورت متعدد شاهد بروز حوادث رانندگی مختلف بین انسان و حیواناتی همچون توله خرس به ویژه در مسیرهای گردشگری هستیم باید دستگاه‌های اجرایی مربوطه برای جلوگیری از این حوادث اقدامات لازم را انجام دهند.

این کارشناس محیط زیست نصب تابلوهای هشدار دهنده در جاده گردشگری موییل و قینرجه را ضروری دانست و تصریح کرد: باید با نصب تابلوهای آموزشی و هشدار دهنده در جاده گردشگری موییل و قینرجه ضمن دعوت رانندگان در مسیرهای گردشگری دامنه‌های سبلان به حرکت با سرعت مطمئنه، آموزش نحوه رفتار انسان با خرس قهوه‌ای نیز در اولویت باشد.

ورود نهادهای مربوطه برای جلوگیری از کشتار حیوانات مطالبه اساسی مردم منطقه است

همچنین این اهالی بومی منطقه نیز به خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار کردند: در حال حاضر به مانند سایر مناطق استان در مناطقی از شهرستان مشگین‌شهر نیز با معضل کشتار و تلف شدن حیوانات مواجه هستیم که در این زمینه مردم از دستگاه‌های اجرایی مربوطه انتظار ورود جدی به مسئله را دارند.

وی در ادامه بیان کرد: اگر نهادها و دستگاه‌های متولی به صورت جدی برای جلوگیری از تکرار چنین حوادث تلخی وارد عمل شوند مردم بومی منطقه نیز آماده هرگونه همکاری به عنوان همیاران محیط زیست هستند.

در شرایطی که سازمان‌ها و نهادهای حفاظتی کشور تنها ادعای حفاظت از محیط زیست و گونه‌های نادر را دارند باید همگان با عزمی راسخ برای حفاظت از محیط زیست گام برداریم تا هر روز به دلایل پیش پا افتاده‌ای شاهد مرگ گونه نادری از حیوانات نباشیم.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
اردبیلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
تغذیه حیوانات باید از طریق محیط زیست خارج از محل زندگی انسانها تعمین شود تاحیوانات به محیط زندگی انسانها برای تامین غذا وارد نشوند که متاسفانه محیط زیست به ان توجه نمیکند همچنانکه اگر انسان به محیط زنگی انها وارد شود انها عکسل عمل نشان میدهد انسانها وقتی انها وارد باغاهای روستاهای مشگین می شود له و لورد ش میکندو محیط زیست هیچ گونه مسئولیتی را قبول نمیکند ویک سال کلیه زحمات یک کشاورز پایمال میگرددعکس العمل نشان خواهد داد وعکس العمل انسان کشتن حیوانات خواهد بود ودر چنین موقعیت باید پاسخگو محیط زیست بود نه اینکه با کشتن حیوانات موزی محیط زیست شکایت کرد ودادگان محکوم به زندان ویا جریمه نقدی کند .نتیجه /حال مسئولیت خسارت وارده به کشاورزان محیط زیست خواهد شد که صاحب حیوانت وحشی محیط زیست است اما بدون قبول مسئولیت؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار