ابراهیم بختیاری گفت: ظرفیت نمازخانه بیمارستان بعثت ۳۰۰ نفر است که در شرایط موجود کرونا حداقل ۱۰۰ نفر می‌توانند با فاصله یک متر از هم نماز بخوانند.
کد خبر: ۸۸۸۸۷۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶ 18 August 2020
مسوول روابط عمومی بیمارستان بعثت همدان در پاسخ به اظهاراتی مبنی بر اینکه این بیمارستان فاقد نمازخانه است و مردم در محوطه‌ای نامناسب مجبور به اقامه نماز هستند، این موضوع را رد کرد.
بیمارستان بعثت مشکلی در نمازخانه ندارد

به گزارش فارس، در پی انتقاد عده‌ای از مردم نسبت به وضعیت نامناسب نمازخانه بیمارستان بعثت مبنی بر نداشتن فرش و موکت در این محیط که گفته شده بود «یک سجاده روی یک چادر زنانه کثیف انداخته شده است، روی دیوار تابلوی "نمازخانه" زده شده در صورتی که این نمازخانه در شان یک انسان مومن نیست» مسوول روابط عمومی بیمارستان بعثت عنوان کرد: گویا فردی که چنین اظهاراتی داشته نمازخانه بیمارستان بعثت را ندیده است.

بختیاری با بیان اینکه می‌توان بازدیدی از این مکان داشت و وضعیت را مشاهده کرد گفت: در غرب کشور در هیچ یک از مراکز درمانی چنین نمازخانه‌ای مهیا نشده است.

مسوول روابط عمومی بیمارستان بعثت همدان با اشاره به اینکه نمازخانه بیمارستان بعثت قریب به ۲۰۰ متر مربع زیربنا دارد و قسمت آقایان و خانم‌ها هم جداست گفت: سیستم گرمایشی و سرمایشی این نمازخانه کاملا جداست و تهویه مطبوع دارد.

وی با تاکید به اینکه این نمازخانه اصلا دارای موکت نیست و سراسر فرش است افزود: سرویس بهداشتی کاملا مهیاست و حتی برای برادران و خواهران اهل تسنن نیز وضوخانه مجزا تعبیه شده است.

بختیاری بیان کرد: آنچه در حال حاضر در نمازخانه بیمارستان نیست مهر است، چون طبق رعایت پروتکل بهداشتی باید افراد مهر شخصی داشته باشند یا می‌توانند از دستمال کاغذی استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه در هیچ یک از بخش‌ها و طبقات بیمارستان بعثت نمازخانه وجود ندارد و تنها یک نمازخانه سانترال آسانسوررو است گفت: داخل نمازخانه صندلی فرد معلول تعبیه شده و بیماران هم می‌توانند آنجا نماز بخوانند، اما صرفا برای بیماران با توجه به محدودیت این عزیزان شرایط خواندن نماز در اتاق بستری بخش مهیاست.

مسوول روابط عمومی بیمارستان بعثت همدان ادامه داد: اگر بیمار بخواهد روی تختش نماز بخواند سنگ تیمم نیز مهیاست و وسایل مورد نیاز ادای فریضه وجود دارد.

وی گفت: تنها یک نمازخانه در بیمارستان بعثت وجود دارد و جز آن هیچ جای بیمارستان دیگر چیزی به عنوان نمازخانه نیست، تابلو‌های راهنما در ورودی‌ها و سالن‌های اصلی مجتمع برای راهنمایی مراجعین مشخص شده است.

بختیاری خاطرنشان کرد: گاهی همراه بیماران در گوشه‌هایی از بخش‌های بیمارستان جای خالی را پیدا کرده و شروع به خواندن نماز می‌کنند که این مسئله به خاطر عدم رعایت ضوابط بهداشتی باعث معضلاتی نیز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مکان اصلی نمازخانه بیمارستان مشخص است و در همه سالن‌ها فلشی است که افراد را به آنجا راهنمایی می‌کند افزود: آسانسور هم مهیاست و تا درب نمازخانه پایین می‌آید و مشکلی در این زمینه نداریم.

مسوول روابط عمومی بیمارستان بعثت همدان با بیان اینکه طبیعی است همراه برخی از بیماران استرس داشته باشند و توجهی به وجود نمازخانه و... نکنند گفت: در تمام مسیر‌ها تابلو‌هایی حداقل در سایز ۴۵ در ۷۰ برای نمازخانه بیمارستان زده شده و با فلش نیز مشخص شده، اما گاهی همراهان تمایل دارند کنار بیمار و در طبقه‌ای که بیمار بستری شده جایی تعبیه شود که نماز بخوانند که مقدور نیست.

وی گفت: ظرفیت نمازخانه بیمارستان بعثت ۳۰۰ نفر است که در شرایط موجود کرونا حداقل ۱۰۰ نفر می‌توانند با فاصله یک متر از هم نماز بخوانند.

بختیاری در پاسخ به اعتراض بعضی از افراد نسبت به اینکه برخی از وسایل بیمارستان بعثت که بین بیماران استفاده می‌شود استریل نمی‌شود گفت: نمی‌دانم کدام وسایل را گفته‌اند، چون حرف آن‌ها کلی است، نمی‌توان به این شکل پاسخ داد.

وی با بیان اینکه باید مشخص باشد که چه وسایلی در اختیار بیمار قرار گرفته که باید استریل می‌شد، اما نشده است گفت: در ارائه غذا و دارو نهایت دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت می‌شود مثلا غذایی که به بیمار می‌دهیم در یک بسته تهیه شده که حتی قاشق‌ها هم داخل آن است و نیاز به شستن ندارد.

مسوول روابط عمومی بیمارستان بعثت همدان گفت: دارویی که به بیمار داده می‌شود نیز تماسی با بیمار ندارد و در اتاق تریتمنت تهیه و در همان تخت به بیمار داده می‌شود.

وی با بیان اینکه بقیه وسایل مثل سرنگ و... هم توسط شرکت تولیدکننده استریل می‌شود اظهار کرد: اگر وسایل اتاق عمل مد نظر است که از دم درب تا وسایل موجود در اتاق حتما گندزدایی می‌شود و اگر چنین نباشد امکان عفونت وجود دارد.

بختیاری با بیان اینکه اگر عنوان شود کدام یک از وسایل استریل نمی‌شود توضیح خواهیم داد که چه اقدامی انجام می‌شود و چطور کار پیش می‌رود افزود: تأکید می‌کنم هر روز تمام اتاق‌ها و وسایل موجود از جمله صندلی‌ها، کمد‌ها و کف اتاق‌های بیماران و ... با محلول ضدعفونی تمیز می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار